۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۲
تظاهرات کشاورزان معترض در سراسر اسپانیا

تظاهرات کشاورزان معترض در سراسر اسپانیا

کشاورزان معترض اسپانیایی کاروان‌های اعتراض به سیاست‌های دولت این کشور در حوزه کشاورزی را با راندن تراکتورهایشان در جاده‌ها تشکیل دادند.

به گزارش بازار، کشاورزان معترض اسپانیایی به همراه تراکتورهایشان در شهر های مختلف این کشور در اعتراض به قوانین دست‌وپاگیر اروپایی، قیمت‌های پایین محصولات و افزایش هزینه‌های خود دست به تظاهرات زدند.

ده‌ها تن از این معترضان با تراکتور تجمعی را در شهر «ویتوریا» در شمال اسپانیا تشکیل داده و در این تجمع شعارهای مختلفی را به روی پلاکاردها به نمایش گذاشتند؛ شعارهایی همچون: «بدون کشاورزی و کشاورز غذایی نخواهید خورد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پیش از این بزرگترین اتحادیه صنفی کشاورزان اسپانیا و همینطور چند اتحادیه دیگربرای برگزاری تظاهرات بزرگی درروز پنجشنبه فراخوان داده بودند اما تعداد زیادی از کشاورزان روز سه شنبه با تراکتور به جاده ها آمدند و با تشکیل کاروانهای اعتراضی ترافیک خودروها را در سراسر این کشور از شهرهای «سویل» و «گرانادا» در جنوب گرفته تا شهر «جیرونا» در نزدیکی مرز فرانسه بند آوردند.

کشاورزان اسپانیایی همچون همتایان خود در فرانسه، بلژیک، ایتالیا و پرتغال به مشکلات ناشی از قوانین دست و پا گیر اروپا، قیمت‌های پایین محصولات و هزینه‌های فزاینده اعتراض و تاکید کردند قوانینی که اتحادیه اروپا در راستای حفظ محیط زیست بر کشاورزان اعمال کرده باعث شده که آنها مزیت رقابتی خود را در برابر کشاورزان مناطق دیگر همچون آمریکایی لاتین و کشورهای اروپایی خارج از اتحادیه اروپا از دست بدهند.

تظاهرات کشاورزان معترض به سیاست‌های دولتها و اتحادیه اروپا که از چند هفته پیش به ویژه در آلمان و فرانسه شروع شد در حال گسترش به کشورهای دیگر این اتحادیه همچون بلژیک، اسپانیا، پرتغال و ایتالیا است.

روز دوشنبه کشاورزان ایتالیایی نیز تظاهراتی را با عزیمت با تراکتور از نقاط مختلف این کشور به سمت پایتخت، شهر رُم، شروع کردند.

در روزهای گذشته شدت تظاهرات کشاورزان معترض در فرانسه و آلمان بیشتر از نقاط دیگر اروپا بود اما در حال حاضر تظاهرات در این دو کشور فروکش کرده و به نظر می‌رسد اعتراضات کشاورزان در دیگر نقاط اتحادیه اروپا در حال تشدید شدن است. کشاورزان معترض همچنین روز دوشنبه جاده عبوری از گذرگاه مرزی بلژیک-هلند در حد فاصل شهرهای ماستریخت و لی‌یژ را بار دیگر بستند.

روز دوشنبه گزارش شد که اعتراضات گسترده کشاورزان در کشورهای اروپایی، کمیسیون اروپا را وادار کرد که پیشنهاد محدودیت واردات کشاورزی از اوکراین را ارائه دهد.

کد خبر: ۲۷۲٬۱۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha