۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر با حضور وزیر علوم رونمایی شد

۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر با حضور وزیر علوم رونمایی شد

بوشهر- ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر با حضور وزیر علوم رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدعلی زلفی گل شامگاه سه شنبه در آیین رونمایی از ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان در پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: طی دو سال اخیر در استان بوشهر کارهای بزرگی انجام شده و تلاش های استاندار جهادی ستودنی است.

وی افزود: امروز در دشتی و تنگستان بالغ بر ۳۰۰ پروژه اقتصادی و عمرانی افتتاح و کلنگ زنی شد که نشانه توسعه و پیشرفت این مناطق است.

وزیر علوم ابراز داشت: امروز در دانشگاه خلیج فارس نیز طرح های ارزشمند دانش بنیان و دریامحور افتتاح و اجرایی شدند و شاهد پویایی حوزه های علم و فناوری استان هستیم.

زلفی گل تصریح کرد: اکنون نیز در پارک علم و فناوری خلیج فارس، محصولات دانش بنیان و فناور رونمایی شدند که ارزش و اهمیت بسیار زیادی دارند.

وی اضافه کرد: تولیدات دانش بنیان جوانان بوشهری، علاوه بر اینکه موجب خودکفایی می‌شود، ارزآوری قابل توجهی نیز دارند.

وزیر علوم بر لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و گفت: هر گونه هزینه در زمینه توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان، در واقع نوعی سرمایه گذاری پرسود است.

زلفی گل به اهمیت انتخابات اسفند ماه اشاره کرد و یادآور شد: در ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم همواره در انتخابات، حضوری گسترده داشته و شاهد تحقق مردم سالاری دینی در کشور بوده ایم.

وی افزود: بار دیگر در ۱۱ اسفند ماه سال جاری، مردم با حضور پای صندوق های رای، دشمنان را ناکام می کنند.

در این آیین، ۲ محصول فناورانه و دانش بنیان از تولیدات جوانان بومی استان بوشهر رونمایی شد.

محصول اول "ایستگاه هواشناسی نسیم" دارای کاربرد ناوبری های حساس کنترل هوشمند از قبیل کنترل شناور و کنترل آتش و اطلاعات دقیق هواشناسی از قبیل دما، رطوبت، فشار هوا و جهت باد و ...است.

محصول دوم نیز "عیب یابی کابل های برق زیرزمینی" است که بدون نیاز به خاکبرداری، در کمترین زمان ممکن نسبت به عیب یابی کابل‌های زیرزمینی اقدام می‌کند.

کد خبر: ۲۷۲٬۰۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha