۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
ثبت بیشترین میزان مصرف گاز از ابتدای امسال

ثبت بیشترین میزان مصرف گاز از ابتدای امسال

مصرف روزانه گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۴۶ میلیون مترمکعب رسید.

به گزارش بازار، برناک مسئول سامانه‌های نرم افزاری شبکه راهبری گاز کشور، گفت: مصرف روزانه گاز در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت۶۴۶ میلیون مترمکعب به بالاترین میزان مصرف از ابتدای امسال رسید.

وی افزود: بیشترین میزان مصرف در بخش خانگی بوده که حدود ۷۰ درصد از مصرف را به خود اختصاص داده؛ بعد از آن در بخش کشاورزی ۳۴ میلیون مترمکعب و صنایع عمده حدود ۱۲ درصد یا ۷۸ میلیون مترمکعب مصرف صورت گرفت.

مسئول سامانه‌های نرم افزاری شبکه راهبری گاز کشور بیان کرد: به تفکیک استان‌ها در اقلیم سرد یعنی در مناطقی که کم‌ترین دما و بیشترین مصرف را دارند، آذربایجان غربی با سرانه مصرف ۲۵ میلیون مترمکعب به ازای هر واحد، بیشترین میزان سرانه مصرف را داشته است.

وی افزود: در اقلیم شماره دو، کردستان با سرانه مصرف ۲۲ میلیون مترمکعب به ازای هر مشترک و تهران با سرانه ۲۷ مترمکعب به ازای هر واحد در اقلیم شماره سه بیشترین مصرف را داشتند.

برناک با تأکید بر این که شبکه سراسری گاز یک شبکه پیوسته است، از هموطنان درخواست کرد که گاز را به صورت بهینه مصرف کنند تا به همه نقاط کشور برسد.

وی درباره پیش بینی روند مصرف گاز نیز گفت: پیش بینی‌های ما نشان می‌دهد که مصرف گاز در روزهای آینده، یک سیر ثابت را خواهد داشت.

کد خبر: ۲۷۱٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha