۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۲
اعتصاب ۴۸ ساعته خلبانان شرکت زیرمجموعه لوفت هانزا در آلمان

اعتصاب ۴۸ ساعته خلبانان شرکت زیرمجموعه لوفت هانزا در آلمان

خلبانان یک شرکت تابعه لوفت هانزا در آلمان در پی دست نیافتن به توافقی با کارفرمایان بر سر شرایط کاری اعتصاب ۴۸ ساعته‌ای را در آلمان به راه انداختند که منجر به لغو تعداد زیادی از پروازها شده است.

به گزارش بازار، مذاکرات بین اتحادیه خلبانان Verband Cockpit و شرکت هواپیمایی دیسکاور فعلا شکست خورده است. به این ترتیب خلبانان در روزهای یکشنبه و دوشنبه در اعتصاب هستند.

به این ترتیب مسافران شرکت هواپیمایی دیسکاور، زیرمجموعه لوفت هانزا، باید خود را برای لغو و تاخیر در روزهای یکشنبه و دوشنبه به دلیل اعتصاب خلبانان آماده کنند. تعدادی از پروازهای دیسکاور از فرانکفورت که برای یکشنبه و دوشنبه برنامه ریزی شده بودند، لغو شدند. این لغو پروازها در تابلوی پرواز آنلاین فرودگاه در روز یکشنبه قابل مشاهده است - از جمله اتصالات به گرن کاناریا، فوئرتونتورا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا لغو شدند.

اتحادیه خلبانان Verband Cockpit (VC) از این قشر خواسته است تا به مدت ۴۸ ساعت تا شامگاه دوشنبه، کار را متوقف کنند.

پیش از شروع اعتصاب، دیسکاور گفت که انتظار می‌رود ۹۰ درصد از پروازهای کوتاه و متوسط ‌برنامه‌ریزی شده از فرانکفورت در طول اعتصاب انجام شود. بر این اساس حدود ۳۰ درصد از اتصالات باید در مسیرهای طولانی انجام شود. در مجموع ۲۷ خروج از فرانکفورت در طول دوره اعتصاب برنامه ریزی شده است. ده حرکت برنامه ریزی شده از مونیخ توسط لوفت هانزا انجام می شود. مسافران باید تا حد امکان به طور منظم وضعیت پرواز خود را بررسی کنند.

VC در حال مبارزه برای یک قرارداد جمعی اولیه در این شرکت هواپیمایی است که دو سال و نیم پیش تاسیس شد و در مجموع ۲۴ هواپیما را اداره می کند. این اتحادیه مذاکره با کارفرمایان را فعلا ناموفق می داند.

این سومین اعتصاب پس از یک اعتصاب هشداردهنده پنج ساعته اندکی قبل از کریسمس و یک اعتصاب معمولی است که یک روز کامل در پایان ژانویه پس از رأی مثبت خلبانان به اعتصاب در یک رأی اعتصابی به طول انجامید.

این اتحادیه روز جمعه به اعضای خود اطلاع داد که مدیریت در بحث های اخیر پیشنهاد بهبود یافته ای ارائه نکرده است. بر اساس اتحادیه خلبانان این شرکت همچنان به پیش نیاز انعقاد یک منشور به اصطلاح مشارکت اجتماعی قبل از دستیابی به توافق جمعی پایبند است. از دیدگاه اتحادیه، این حق اعتصاب را به شدت محدود می کند.

کارفرمایان از فراخوان اعتصاب جدید انتقاد کرد. سخنگوی شرکت تابعه لوفت هانزا گفت که به این اتحادیه گفته شده بود که تا ۷ فوریه یک پیشنهاد بهبود یافته ارائه خواهد کرد. وی تاکید کرد: این واقعیت که VC اکنون برای سومین بار طی چند هفته گذشته، بدون منتظر ماندن کارفرما برای ارائه پیشنهاد جدید، فراخوان اعتصاب می کند، نشان می دهد که در اینجا موضوع در مورد راه حل های خوب برای کارمندان نیست، بلکه راه حل های دیگری است. این اتحادیه نخواست در مورد این ادعا اظهار نظر کند.

لوفت هانزا در حال حاضر در حال مذاکره با چندین گروه از کارمندان در شرکت های گروهی مختلف است. در دیسکاور با خلبانان و خدمه کابین که اخیراً با هم اعتصاب کردند، درگیری و مناقشاتی وجود دارد.

اخیرا بازار اعتصاب ها و اعتراض ها در بخش های مختلف آلمان به شدت داغ شده است.

در پی فراخوان اتحادیه وردی آلمان بسیاری از کارکنان و رانندگان اتوبوس ها، ترامواها و متروها در شهرهای آلمان در اعتراض به دستمزدها و شرایط کاری از صبح زود روز (جمعه) دست به اعتصاب زده و اختلالاتی را ایجاد کردند.

روز پنج شنبه هم اتحادیه وردی تا حد زیادی ترافیک هوایی سراسری در آلمان را متوقف کرده بود. این اتحادیه خواستار اعتصابات هشداردهنده تمام روز در یازده فرودگاه در تعارضات تعرفه‌ای برای امنیت هوانوردی شد. فقط چند روز قبل از آن هم اعتصاب چند روزه اتحادیه رانندگان لوکوموتیو آلمان (GDL) در دویچه بان به مدت چند روز برگزار شد. این امر منجر به اختلالات گسترده در حمل و نقل ریلی در مسافت های طولانی و منطقه‌ای شد.

کد خبر: ۲۷۱٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha