۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۴
مسیر ریلی روسیه برای انتقال کالا رونق گرفته است
سی‌ان‌بی‌سی:

مسیر ریلی روسیه برای انتقال کالا رونق گرفته است

سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی نوشت، مسیر ریلی انتقال کالا از روسیه به اروپا با تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ رونق گرفته است.

به گزارش بازار، شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی طی گزارشی نوشت، با تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ، مسیرهای جایگزین مانند مسیر ریلی چین-اروپا که از خاور دور در روسیه می‌گذرد، مورد توجه قرار گرفته است.

به نوشته این گزارش، ثبت درخواست‌ها و رزرو این مسیر از سوی شرکت‌های سازمان‌دهنده محموله‌های دریایی افزایش یافته است. ترانزیت از طریق راه آهن برای ارسال‌کننده‌های کالا به علت ارزان‌تر بودن از حمل‌ونقل هوایی و سریع‌تر بودن از حمل‌ونقل اقیانوسی جذاب است.

شرکت « RailGate Europ» که کالا از اسباب و اثاثیه و اسباب‌بازی و لباس گرفته تا قطعات خودرو از طریق روسیه از چین به کشورهای اروپایی ارسال می‌کند به سی‌ان‌بی‌سی گفته زمان ترانزیت از این مسیر «به میزان قابل توجهی بهتر» از مسیر اقیانوسی‌ست.

مدیر ارشد توسعه کسب و کار شرکت، جولیجا سیگلایت می‌گوید، این سفر بسته به مبدا و مقصد، بین ۱۴ تا ۲۵ زمان می‌برد.

سیگلایت در مورد نگرانی برخی از شرکت برای انتقال کالا از طریق روسیه می‌گوید: «از زمان آغاز جنگ اوکراین، بسیاری از شرکت‌ها از ارسال کالا از طریق روسیه با قطار می‌ترسند... از آن زمان، تعداد رزروها به میزان قابل‌توجهی کم شد، اما سال گذشته، این مسیر به علت زمان و قیمت مناسب ترانزیت دوباره به علت درگیری‌های دریای سرخ رونق گرفت.»

مدیرعامل شرکت تدارکات هلندی Rail Bridge Cargo، ایگور تامباکا هم می‌گوید، رزرو مسیر ریلی چین-اروپا در ۴ هفته گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است. تامباکا هم درگیری‌های دریای سرخ را دلیل این ماجرا می‌داند.

اتحادیه‌اروپا انتقال کالاهای تحریم شده به وسیله راه‌آهن از طریق روسیه را اجازه می‌دهد، اما حمل‌ونقل جاده‌ای محصولات تحریم شده ممنوع است.

کد خبر: ۲۷۱٬۵۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha