۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
نظام ارزی کشور باید متعهد به رفع نیاز تولیدکنندگان شود
وزیر اقتصاد:

نظام ارزی کشور باید متعهد به رفع نیاز تولیدکنندگان شود

وزیر اقتصاد گفت: با توجه به تعاملات مشترک دولت و بخش خصوصی، نظام ارزی کشور باید متعهد به تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن در ماه پایانی سال شود.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در صد و هجدهمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی با اشاره به پایان وقفه این نشست‌ها تصریح کرد: در جلسه مقام معظم رهبری با تولیدکنندگان بر نقش آفرینی بخش خصوصی و نیز رفع موانع تولید تاکید شد؛ این موضوع مهمی است و باید ثمرات آن در تصمیم‌ ها قابل مشاهده باشد.

وی با بیان اینکه امسال که رشد تولید و مهار تورم در دستور کار کشور قرار داشت، باید دستاوردهای مثبت و گره‌ها و موانع برای رییس جمهوری ارسال شود تا صدای فعالان بخش خصوصی شنیده شود.

خاندوزی تاکید کرد: در یک ماه و نیم پایانی سال با توجه به لزوم تامین بازار شب عید و تقارن آن با ماه مبارک رمضان، سر فصل دیگری از تعاملات مشترک دولت و بخش خصوصی آغاز می شود و بر همین اساس نظام ارزی کشور باید متعهد به تامین ارز مورد نیاز فعالان اقتصادی در کوتاهترین زمان ممکن شود.

همچنین در این نشست صمد حسن زاده، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه ماه‌های پایانی سال واحدهای تولیدی نیازمند همکاری و تعامل بانک‌ها برای افزایش نقدینگی هستند، خاطرنشان کرد: پرداخت حقوق و عیدی موجب افزایش هزینه تولیدکنندگان می شود و بانک ها به دلیل پرداخت تسهیلات دولتی همکاری لازم را انجام نمی دهند.

وی افزود: با همکاری بانک ها و حمایت دولت می توان از تعطیلی واحدهای تولیدی که بیشتر آنها کوچک و متوسط محسوب می شوند، جلوگیری کرد؛ از سوی دیگر نیازمند تمدید فرصتی مجدد برای پرداخت مالیات واحدهای تولیدی هستیم و همچنین در بخشودگی جرایم مالیاتی تعامل بیشتری صورت بگیرد.

به گفته حسن زاده، نارسایی های مالی نگرانی هایی را ایجاد کرده است که می توان با تصمیمات و سیاست های درست دولت در کنار بخش خصوصی، نسبت به رفع آنها اقدام کرد.

کد خبر: ۲۷۱٬۲۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha