۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
افزایش مبلغ یارانه تشویقی طرح کالابرگ از ۱۷ بهمن ماه
وزیر تعاون خبر داد

افزایش مبلغ یارانه تشویقی طرح کالابرگ از ۱۷ بهمن ماه

مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۸ هزار میلیارد تومانی یارانه تشویقی طرح کالابرگ در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی، سید صولت مرتضوی گفت: باهدف افزایش امنیت غذایی و توسعه عدالت اجتماعی از ۱۷ بهمن به مدت سه ماه، یارانه تشویقی هموطنان هفت دهک اول درآمدی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هموطنان میتواند ۱۱ قلم مواد غذایی اصلی خانواده خود را از حدود ۲۱۰ هزار فروشگاه متصل به طرح کالابرگ، با قیمت سال ۱۴۰۱ خرید کنند.

مرتضوی با بیان اینکه مرحله جدید و بزرگ طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان «طرح فجرانه» در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های پایین جامعه (اول تا هفتم) است، افزود: این طرح در دهه مبارک فجر و همزمان با چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و اعتبار خرید ۱۱ قلم کالابرگی از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

وزیر کار با اشاره به اینکه در «طرح فجرانه» یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران و وزارت بهداشت) با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است، افزود: مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز (۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد، بدین صورت که قیمت روز سبد مشتمل بر ۱۱ قلم، ۷۴۳/۷۵۰ تومان بوده که خانوار دهک‌های اول تا هفتم در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳/۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت نمایند و مابه‌التفاوت آن تا قیمت روز به مبلغ ۲۲۰/۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌گردد.

وی گفت: در طرح جدید شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه حذف شده و اعتبار تشویقی (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به‌صورت مجزا یارانه نقدی خود را ماهانه دریافت خواهند نمود.

وی افزود: مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود. خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نمایند و امکان جابه‌جایی اعتبار بین گروه‌های کالایی مقدور نبوده به‌عنوان مثال با اعتبار برنج امکان خرید روغن وجود ندارد و فقط برای گروه لبنیات (شیر، پنیر و ماست) امکان‌پذیر است و یارانه هر قلم غذایی به‌صورت مجزا پرداخت خواهد شد.

مرتضوی با بیان اینکه یازده قلم کالای اساسی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات است، گفت: ۱۲۰ هزار فروشگاه اقدام به خدمت رسانی به مردم می‌کنند و هموطنان عزیز برای شناسایی این فروشگاه‌ها می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده نمایند. برای دریافت این نرم افزار می‌توانند به سکوهای بازار، مای‌کت و یا سایت shoma.sfara.ir مراجعه کنند. همچنین از طریق اجرای کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* می‌توانند لینک نصب این نرم‌افزار را دریافت کنند.

کد خبر: ۲۷۱٬۱۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha