۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
چطور در ترکیه کار پیدا کنیم؟ رازهایی که کسی به شما نمی گوید

چطور در ترکیه کار پیدا کنیم؟ رازهایی که کسی به شما نمی گوید

برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا، سیاست‌ها و برنامه‌های خاصی را برای پذیرش مهاجران خارجی در نظر می‌گیرند.

به گزارش بازار، برخی از کشورها مانند کانادا و استرالیا، سیاست‌ها و برنامه‌های خاصی را برای پذیرش مهاجران خارجی در نظر می‌گیرند. مهاجرانی که قصد دارند به طور دائم در این کشورها زندگی کنند، باید ابتدا شغل مناسب داشته باشند و بتوانند در یکی از شرکت‌های محلی استخدام شوند. اما کشوری مانند ترکیه قوانینی چندان سخت‌گیرانه در قبال مهاجران خارجی ندارد. در واقع، تنها با داشتن ویزا و اخذ پاسپورت ترکیه می‌توان به ترکیه وارد شد و در آنجا زندگی کرد. اگر چه دولت ترکیه سخت نمی‌گیرد، اما این نکته دلیلی برای نادیده گرفتن پیدا کردن شغل نیست.

به نقل از سایت اینفینیتی برترین سایت حوزه املاک ترکیه و قبرس شمالی، بهتر است قبل از مهاجرت، توانمندی‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌های خود را سنجیده و با یک رزومه کاری قابل قبول در مورد مهاجرت تصمیم بگیرید. بدون شک، هزینه‌های زندگی در کشورهایی مانند ترکیه نسبت به ایران بالاتر است و نمی‌توان با پس‌اندازهای فعلی خود به راحتی در این کشور مقاومت کرد. بنابراین، بهتر است به دنبال یک فرصت شغلی با درآمد مناسب بگردید. در این مقاله، اطلاعات بیشتری در مورد پیدا کردن یک شغل مناسب قبل از مهاجرت به ترکیه را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

شرایط دریافت اجازه کار در ترکیه چیست؟

شرایط برای دریافت اجازه کار در ترکیه به عوامل مختلفی از جمله درخواست کننده، نوع کار، مدت زمان کار و شرایط محیط کار بستگی دارد. مهاجرانی که حق اقامت شش ماهه در ترکیه را دارند، می‌توانند درخواست دریافت مجوز کار را به صورت آنلاین یا از طریق دولت الکترونیکی وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال کنند. اما این اجازه برای دانشجویان معتبر نمی‌شود و در صورتی که اجازه اقامت معتبر نداشته باشند، باید درخواست خود را از طریق کنسولگری کشور خود یا سفارت ترکیه صادر کنند.

همچنین، افرادی که پیشنهاد همکاری از یک شرکت ترک دارند، می‌توانند اجازه کار دریافت کنند. بنابراین، مطمئن شوید که تمامی مدارک مورد نیاز را در مدت ۶ روز به صورت آنلاین به وزارت کار و تامین اجتماعی ارسال کنید. سپس وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه درخواست و مدارک شما را در سازماندهی قوانین کار بین‌المللی بررسی می‌کند و نتیجه درخواست را به صورت حضوری یا آنلاین به شما ابلاغ می‌کند.

لازم به ذکر است که برای دریافت اقامت لازم است برای خرید ملک در ترکیه اقدام کنید. برای این کار سایت‌های زیادی مانند اینفینیتی، نیلگام سفر، موسسه ملک پور و هوم ترکی هستند که شما را راهنمایی کرده و در مسیر خرید خانه و آپارتمان در استانبول و شهرهای دیگر همراهی می‌کنند.

کار در ترکیه

شرایط کار در ترکیه

همان‌گونه که می‌دانید، نوع کسب و کار، بازار کار، و قوانین کار در کشورهای خارجی کاملاً متفاوت هستند و برای کار در زمینه‌های تخصصی، دریافت ویزای کاری تخصصی کمی سخت است و لازم است که فرد متقاضی مهارت کافی داشته باشد. تسلط به زبان ترکی و دریافت ویزای کاری از شرایط ضروری برای کار در ترکیه است. به طور کلی، افرادی که به زبان ترکی کاملاً مسلط هستند، در پیدا کردن شغل دلخواه خود در ترکیه موفق‌تر هستند.

برای کار در سازمان‌ها و یا شرکت‌های ترکیه، ابتدا موسسات کاریابی ظرفیت مورد نیاز شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس به افرادی که از تخصص و مهارت کافی برخوردارند، اعلام همکاری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از شروع هر نوع کسب و کاری در کشور ترکیه، از مشاورانی کمک بگیرید که آگاه، تجربه‌ی کافی داشته باشند و شما را قبل از اقدام به شروع کار، آنالیز دقیقی از فعالیت مدنظر شما انجام دهند.

سایت های کاریابی در ترکیه

این آنالیز شامل مواردی نظیر سود تقریبی در یک سال، هزینه شروع کار، هزینه کار در یک سال، محدودیت‌های حرفه‌ای مورد نظر، کار در یک سال و... است. زیرا برخی از موسسات با دادن وعده‌های دروغین مانند قراردادهای طولانی مدت و دریافت هزینه‌های بالا، افراد خارجی را به ترکیه جذب می‌کنند و پس از یک ماه همکاری، به دلایل سطحی تصمیم به اخراج آن‌ها بگیرند.

مشاغل پردرآمد در ترکیه

با توجه به شرایط زندگی و وضعیت حداقل حقوق در ترکیه، اهمیت شغل‌های پردرآمد روز به روز بیشتر از قبل می‌شود. به علاوه، یکی از معیارهای مهم برای افراد در کار، میزان درآمد بوده که بدیهی است هنگام جستجوی کار، شغل‌های با حقوق بالا از جمله گزینه‌های جایگزین بسیار مهم به حساب می‌آیند. در این بخش از مقاله به معرفی برخی از شغل‌های پردرآمد در ترکیه خواهیم پرداخت.

پیدا کردن کار در ترکیه

شغل مدیر مالی جزو پردرآمدترین مشاغل ترکیه است که بر کارهای مالی شرکت نظارت می‌کنند. متخصصان این حرفه باید فارغ‌التحصیل رشته‌هایی نظیر بانکداری و تجارت، اقتصاد و امور مالی باشند و متوسط حقوق ماهیانه آن‌ها تقریبا حدود ۱۳ هزار لیر است.

همچنین، شغل مدیر فناوری اطلاعات (IT) نیز در میان دیگر موقعیت‌های شغلی بسیار حائز اهمیت است. این حرفه در دنیای بیزنس نقش اساسی و بسیار مهمی را برعهده دارد. به علاوه از آنجایی که در حال حاضر دورکاری و کار از خانه بسیار رایج شده است، اهمیت این شغل نیز در سازمان‌ها و شرکت‌ها افزایش یافته و مورد توجه همگان واقع شده است.

سایت‌های کاریابی ترکیه

امروزه، در زمینه‌ی کاریابی، با توجه به پیشرفت تکنولوژی، روش‌های سنتی نسبت به سایت‌های کاریابی و شبکه‌های اجتماعی راجعه کرده‌است. از طریق مراجعه به این سایت‌ها و ارسال رزومه، می‌توانید شغل دلخواه خود را در کشور ترکیه پیدا کنید و به کار بپردازید.

البته لازم به ذکر است که در ترکیه، اولویت استخدام به افراد ترک داده می‌شود و مشکلاتی ممکن است برای مهاجران در پیدا کردن کار پیش بیاید؛ به عنوان مثال، افرادی که مهارت و تخصص لازم را ندارند یا به زبان ترکی مسلط نیستند، ممکن است مشکلاتی در یافتن شغل مناسب با درآمد قابل قبول داشته باشند. با این حال، می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های کاریابی بهره‌برداری کنید. در ادامه، برخی از موسسات کاریابی معتبر در ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • سایت کاریابی کارییر (Kariyer)
  • سایت کاریابی زینگ (Xing)
  • سایت کاریابی ینی بیریس (Yenibiris)
  • سایت کاریابی المان آنلاین (Elemanonline)
  • سایت کاریابی ایشکور (Iskur)

سخن آخر : ما در این مقاله سعی کردیم شما را با مسیر شغلی در ترکیه هرچه بهتر آشنا کنیم و سعی کنید با استفاده از آن، راه مهاجرت خود را هرچه تکیمل تر و هموار تر کنید. حال خشوحال می می شویم تا اگر تجربه ای از مهاجرت به کشورهای مختلف و ترکیه دارید، آن را با ما به اشتراک بذارید. منتظر پاسخ شما در کامنت ها هستیم. این کار شما باعث می شود تا دیگران از سردرگمی مسیر کمی خارج شوند و بتوانند بهتر مسیر خود را انتخاب و پیدا کنند. 

منبع : اینفینیتی

کد خبر: ۲۷۱٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha