۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
قرار گرفتن بازار رمزارزها در نقطه حساس| تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم+نمودار
تحلیل بازار رمز ارزها؛

قرار گرفتن بازار رمزارزها در نقطه حساس| تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم+نمودار

اگرچه بازار رمزارزها طی روزهای گذشته و پس از ریزش نسبتا چشمگیر دو هفته پیش قیمت ها، بار دیگر به دور صعودی بازگشته، با اینحال باید دید که روند صعودی فعلی قیمت حفظ خواهد شد یا خیر.

بازار؛ گروه بین الملل: بازار رمزارزها طی روزهای گذشته و پس از ریزش نسبتا چشمگیر دو هفته پیش قیمت ها، بار دیگر به دور صعودی بازگشته است. در همین راستا، بیت کوین با ۱۰ درصد افزایش قیمت عدد ۴۳ هزار دلار را رد کرده و این در حالیست که اتریوم به عنوان رمزارز دوم بازار، موفق به عبور از قیمت ۲۵۰۰ دلار شده است. علیرغم پیشرفت های پیش رو، باید دید که آیا روند تازه آغاز شده برای شیب صعودی فعلی قیمت ها ادامه خواهد داشت یا خیر.

پیش از هر چیز باید بدانیم که افزایش فروش بیت کوین های صندوق ETF گری اسکیل طی روزهای گذشته، جانی تازه در کالبد قیمت ها دمیده و سرمایه گذاران بیشتری را به بازار بیت کوین جذب کرده است. همچنین، پذیرش بیت کوین به عنوان ابزار پرداخت برای فروش سرویس های مختلف گوگل، از جمله دیگر عوامل فاندامنتال تاثیرگذار بر بازار رمزارزها بوده است.

با اینحال، جلسه پیش روی فدرال رزرو در خصوص تعیین جهت نرخ بهره بانکی در آمریکا، تنها مانع بزرگ پیش روی روند مثبت قیمت بیت کوین محسوب شده که طبق معمول، فضای بازار رمزارزها را تا حدی غیرشفاف ساخته و از ورود سرمایه گذاران بزرگ به این بازار جلوگیری می کند. در حال حاضر، حجم کل بازار رمزارزها حدود ۱.۶۶ تریلیون دلار برآورد شده که طی شبانه روز گذشته، با بیش از ۲ درصد رشد مواجه بوده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

پیش از هر چیز باید بدانیم که قیمت روز سه شنبه بیت کوین در تعیین روند بازار بسیار اهمیت داشت. اکنون در روز چهارشنبه، قیمت در محدوده ۴۲۴۹۱ دلار و مقاومت فوری پیش روی قیمت در محدوده ۴۲۷۱۰ دلار قرار دارد. در صورت عبور قیمت از این محدوده، مقاومت های بعدی به ترتیب روی نقاط ۴۲۹۸۹ دلار و ۴۳۷۶۹ دلار قرار دارند.

Bitcoin Price Chart

اما در صورت تغییر روند قیمت به سمت نزولی، نخستین حمایت پیش روی بیت کوین روی ۴۲۴۹۱ دلار قرار داشته که در صورت از دست رفتن این حمایت مهم، نقاط حمایت بعدی در نقاط ۴۱۶۷۵ دلار و ۴۰۵۸۶ دلار قرار خواهند داشت.

نکته مهم اینکه، حمایت های یاد شده و حفظ قیمت در محدوده بالای آنها بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه در صورت از دست رفتن این حمایت ها، می بایست منتظر ورود بیت کوین به روند نزولی در کوتاه مدت بود. در حال حاضر، اندیکاتور RSI روی ۶۵ قرار داشته که نشانگر قرار داشتن قیمت در محدوده نزدیک به اشباع خرید است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

اتریوم نیز به عنوان رمزارز دوم بازار معمولا از تحولات بیت کوین تبعیت می کند. همانطور که در نمودار قیمت پایین ملاحظه می شود، در بازه زمانی چهار ساعته، اتریوم در محدوده حساسی از قیمت قرار گرفته است. در حال حاضر، قیمت اتریوم روی ۲۳۴۶ دلار قرار داشته و محور مهم قیمت روی ۲۳۵۷ دلار قرار دارد. لذا قیمت فعلی اندکی در محدوده پایینتر از قیمت محوری (خط سبز نمودار) قرار دارد.

Bitcoin Price Chart

در حال حاضر، مقاومت های مهم قیمت اتریوم روی نقاط ۲۳۵۹ دلار، ۲۴۲۳ دلار و نهایتا ۲۴۷۷ دلار قرار دارند که هر یک از این مقاومت ها، سقف قیمتی مهمی برای تعیین جهت قیمت اتریوم در بازار به حساب می آیند.

اما در صورت اصلاح قیمت ها، حمایت فوری اتریوم روی ۲۲۸۶ دلار قرار داشته و در صورت از دست رفتن این حمایت، می بایست منتظر حمایت های بعدی روی نقاط ۲۲۶۳ دلار و نهایتا ۲۲۴۰ دلار باشیم. نکته مهم اینکه درست مانند بیت کوین، حفظ حمایت های مذکور نیز برای جلوگیری از فرو رفتن اتریوم به روند نزولی قیمت بسیار حائز اهمیت است.

اندیکاترو RSI اتریوم نیز روی ۵۷ قرار داشته که نشانگر بازار تقریبا خنثی برای این رمزارز است. همچنین EMA۵۰ روزه اتریوم روی ۲۲۶۳ دلار قرار داشته که به عنوان نقطه حمایت مضاعف برای اتریوم محسوب شده و البته قیمت فعلی در محدوده بالاتر از رقم یاد شده قرار دارد.

با مشاهده الگوهای نمودار اتریوم، شاهد شکست اخیر بالای سطح اصلاحی فیبوناچی ۰.۲۳۶ هستیم که معمولاً یک علامت صعودی است. با این حال، نزدیکی به نقطه محوری نیاز به هوشیاری دارد، زیرا افت پایین می تواند به سرعت روند قیمت را تغییر دهد.

کد خبر: ۲۷۱٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha