۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
ضرورت اجرای برنامه منسجم توسط دولت‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی
رئیس سازمان هواشناسی اعلام‌ کرد

ضرورت اجرای برنامه منسجم توسط دولت‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی

رئیس سازمان هواشناسی کشور بر ضرورت اجرای یک برنامه منسجم توسط دولت‌ها برای مقابله با تغییرات اقلیمی تاکید کرد.

به گزارش بازار، سحر تاجبخش مسلمان اظهار داشت: تغییر اقلیم یکی از چالش‌های امروز دنیاست و اهمیت این موضوع و پیامدهای آن ما را وادار کرد تا هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم را در سازمان هواشناسی کشور برگزار کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات مساله تهیه گزارش‌های مرتبط با تغییر اقلیم است که به‌تازگی در ترکیه مورد توافق قرار گرفته است.

تاج بخش مسلمان افزود: یکی از موضوعات این گزارش‌ها بحث سازگاری با اقلیم و تغییرات آن و موضوع دیگر بحث تغییر اقلیم و شهرهاست که در این کنفرانس نیز به آنها پرداخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی تاثیرات جدی بر کره زمین دارد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد افزایش پدیده‌های حدی در آسیا جدی است که از جمله آن‌ها می‌توان به سیل بسیار شدید پاکستان اشاره کرد.

رئیس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این امیدواری وجود دارد که با مدیریت درست بتوان نسبت به کاهش مخاطرات ناشی از تغییر اقلیم در کشور موفق بود.

تاج بخش مسلمان تصریح کرد: برای این موضوع ضرورت راه اندازی یک برنامه منسجم در قالب برنامه‌های بزرگ دولت ضروری است که همه دستگاه‌ها به صورت یکپارچه در کنار هم این فعالیت را انجام دهند.

کد خبر: ۲۷۰٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha