۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
۹۰ پروژه اقتصادی در استان سمنان افتتاح می شود| احیای ۱۶۰ طرح تولیدی
استاندار سمنان: 

۹۰ پروژه اقتصادی در استان سمنان افتتاح می شود| احیای ۱۶۰ طرح تولیدی

سمنان- استاندار سمنان از افتتاح ۹۰ پروژه اقتصادی طی ایام الله دهه فجر در این استان خبر داد و گفت: دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبارات این طرح های اقتصادی است. 

به گزارش خبرنگار بازار، سید محمد رضا هاشمی صبح سه شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی استانداری سمنان با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری ۷۶۹ پروژه عمرانی و اقتصادی در استان سمنان افتتاح می شود، تاکید کرد: مجموع اعتبارات این طرح ها و پروژه ها مجموعاً چهار هزار و ۱۷۴ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با بیان اینکه ۶۷۹ پروژه عمرانی با اعتبار دو هزار و ۵۴ میلیارد تومان طی دهه فجر در استان سمنان به بهره برداری می رسد، ادامه داد: در این ایام ۹۰ طرح اقتصادی عمدتاً بخش خصوصی نیز با اعتبار دو هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

طرح های اقتصادی

استاندار سمنان با بیان اینکه افتتاح طرح های اقتصادی در استان سمنان یک هزار و ۷۰۲ اشتغال نیز ایجاد می کند، بیان کرد: به لحاظ اعتباری شاهد افزایش ۱۳ درصدی اعتبارات پروژه های قابل افتتاح عمرانی و اقتصادی در دهه فجر امسال نسبت به ایام الله دهه فجر سال گذشته هستیم.

هاشمی با بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر امسال همچنین ۷۲ طرح عمرانی و هفت طرح اقتصادی در استان سمنان کلنگ زنی می شود، بیان کرد: مجموع اعتبارات این ۷۹ پروژه قابل کلنگ زنی دو هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی با بیان اینکه این طرح ها عمدتاً متعلق به ارگان های خدماتی مانند شهرداری ها و همچنین بخش خصوصی است، بیان کرد: سیاست دولت این است که تا اجرای کامل طرح های نیمه تمام، کلنگ زنی جدیدی در استان سمنان صورت نخواهد گرفت.

سفر رئیس جمهور

استاندار سمنان همچنین از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور و هیات دولت به استان خبر داد و بیان کرد: بسیاری از طرح ها و پروژه های عمرانی و اقتصادی دانه درشت در فهرست طرح های دهه فجر ذکر نشده تا بتوانیم با حضور حجت الاسلام رئیسی، شاهد بهره برداری از آنها در استان باشیم.

هاشمی در ادمه با بیان اینکه از ابتدای دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی ۴۰۰ سفر به روستاها و شهرهای استان سمنان با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شده است، تاکید کرد: این سفرها ۹۲۶ مصوبه داشته و در آن مردم مسائل و مشکلات شان را به صورت صریح بیان کردند تا مورد بررسی مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سمنان ۹۴ درصد مصوبات اجرایی شده است، تاکید کرد: در شاهرود ۶۲ درصد در دامغان ۷۴ در میامی ۸۱ درصد و در دیگر شهرستان ها هم به همین شکل مصوبات سفرهای استانی مسئولان استانی اجرایی شده و احساس می کنیم امید آفرینی خوبی در استان سمنان صورت گرفته است.

برگزاری انتخابات

استاندار سمنان با بیان اینکه بستر برای برگزاری انتخابات در استان سمنان مهیا است، تاکید کرد: ساماندهی و آموزش ۲۰ هزار نیروی مجری انتخابات در استان سمنان صورت گرفته و مهیای برگزاری انتخابات هستیم.

هاشمی با بیان اینکه ۶۷۹ شعبه اخذ رای در شهرستان های هشت گانه استان سمنان پیش بینی شده است، ابراز کرد: تمام شعبه ها به لحاظ زیرساخت ها و اینترنت و مایحتاج مورد نیاز شعب، رصد شده و مشکلی برای برگزاری انتخابات نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه به لحاظ میزان پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور، استان سمنان رتبه دوم را دارد و این ها مسائلی است که باید برای مردم بیان شود تا بتوانیم امید افزایی را در جامعه صورت دهیم، ابراز کرد: اقدامات خوبی در استان صورت گرفته که می بایست برای مردم بازگو شود.

احیای تولید

استاندار سمنان با اشاره به احیای بیش از ۱۶۰ طرح اقتصادی و تولیدی ۱۰۰ درصد راکد در استان طی دولت سیزدهم تا کنون، گفت: یکی از مصداق های امید افزایی در سال منتهی به انتخابات این است که در دولت سیزدهم حتی یک واحد صنعتی و تولیدی در شهرک های صنعتی استان سمنان تعطیل نشده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از راهبردهای ما برای ارتقای مشارکت در انتخابات تبیین دستاوردهای نظام و حاکمیت و دولت در استان سمنان برای امید آفرینی است که در این زمینه نشست های مختلفی با مردم و اقشار مختلف برگزار می شود، تاکید کرد: ۱۲۰ گروه و قشر تاکنون احصا شده اند که بتوانیم نشست های تبیینی را برای آنها برگزار کنیم تا مردم مطلع شوند که چه اقدامات خوبی در استان در حال رخ دادن است.

کد خبر: ۲۷۰٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha