۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰
مذاکرات کنونی ممکن است به آتش بس دائم منجر شود
نخست وزیر قطر:

مذاکرات کنونی ممکن است به آتش بس دائم منجر شود

عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، نخست وزیر قطر در سخنانی در پژوهشکده آتلانتیک کانسیل گفت: مرحله کنونی از مذاکرات بین رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس ممکن است به آتش بس دائم بیانجامد.

به گزارش بازار، شیخ محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر از بهبود مذاکرات در خصوص مبادله اسرای صهیونیست در غزه در مقایسه با هفته‌های گذشته خبر داد.

عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی در سخنانی در پژوهشکده آتلانتیک کانسیل واشنگتن گفت: مرحله کنونی از مذاکرات بین رژیم اشغالگر اسرائیل و حماس ممکن است به آتش بس دائم در آینده بیانجامد.

وی افزود: به جایی از مذاکرات رسیده ایم که ممکن است ما را به آتش بس برساند، نمی‌توانیم پاسخ حماس را پیشگویی کنیم، اما به تداوم تلاش‌ها ملزم هستیم.

عبدالرحمان تصریح کرد: نقش قطر در تلاش برای دستیابی به راه حلی تبلور می‌یابد که به آزادی اسرا و برقراری آتش بس در غزه منجر شود.

وی افزود: تنش کنونی در غزه به هیچگونه پیشرفتی در خصوص بازگشت گروگان‌ها منجر نخواهد شد و قطر از روز نخست درباره احتمال گسترش دایره جنگ در منطقه هشدار داده بود.

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در ادامه گفت: پایان دادن به جنگ غزه نه تنها خواسته مردم غزه بلکه خواسته کشورهای منطقه است.

وی گفت: قطر طرف میانجی است نه یکی از طرف‌های درگیر و ما تلاش می‌کنیم شکاف موجود را پر کنیم. نقش ما میانجیگری و تلاش برای پر کردن شکاف موجود و نزدیک کردن طرفهاست و ما نقش دیگری جز این نداریم.

کد خبر: ۲۷۰٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha