۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
اجرانشدن سند ملی امنیت غذایی یک تهدید برای کشور است
سخنگوی صنعت آب:

اجرانشدن سند ملی امنیت غذایی یک تهدید برای کشور است

سخنگوی صنعت آب گفت: چنانچه به هر دلیلی مفاد سند ملی امنیت غذایی اجرا نشود، پایداری آب، زیست بوم و دستیابی به اهداف طرح ریزی شده در موضوع امنیت غذایی در خطر خواهد بود.

به گزارش بازار، عیسی بزرگ‌زاده سخنگوی صنعت آب با اشاره ۲ برنامه مدون وزارت جهادکشاورزی تحت عنوان الگوی کشت و سند ملی و امنیت غذایی، اظهار داشت: با ملاحظه این دو سند، با تمام نقدهایی که پیرامون آنها وجود داشت امیدها در دل دلسوزان آب و کشاورزی پایدار این سرزمین روشن شد.

بزرگ‌زاده در تشریح تهدید بزرگ امنیت غذایی کشور از سمت بدمصرفی و پرمصرفی، گفت: مسیر وزارت جهاد برای تامین امنیت غذایی از طریق افزایش بهره‌وری و کاهش نزدیک به سه میلیارد متر مکعب آب در هر سال در دستور کار است.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی با روح سند ملی آمایش سرزمین نیز هماهنگ بود و کارشناسان آن را گامی مهم در جهت تاب آوری زیست بوم دانستند.

اجرا نشدن سند ملی امنیت غذایی یک تهدید است
بزرگ‌زاده گفت: چنانچه به هر دلیلی مفاد سند ملی امنیت غذایی اجرا نشود، پایداری آب، زیست بوم و دستیابی به اهداف طرح ریزی شده در موضوع امنیت غذایی در خطر خواهد بود.

وی ادامه داد: سند ملی امنیت غذایی که مسیر تصویب و ابلاغ خود را با طمانینه طی کرده است هم اکنون یکی از هنجارهای مهم آبی و غذایی است و اگر به دقت اهداف مرحله ای آن اجرا نشود، می‌تواند ناهنجاری تعبیر شود.

این مقام مسئول در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که چه کسی یا کسانی مسئول پیاده سازی سند هستند؟ گفت: همه ما، به ویژه کسانی که مسئولیت مستقیم در این امر داریم؛ در دولت و در مجلس، حتی کشاورزان شریف مسئول پیاده سازی این سند هستند.

بزرگ‌زاده گفت: همیشه و در همه جای دنیا در امر جهت دهی به پیشرفت و اصلاح الگوی توسعه غلط به پیشرفت پایدار و تاب آور، اصلاح الگوهای رفتاری جامعه و تصمیم گیران سخت‌ترین بخش است.

سخنگوی صنعت آب تاکید کرد: باید مراقب بود که در مقابل ضرورت های اصلاح رفتار با طبیعت، آب و کشاورزی گزینه ساده که همان نادیده گرفتن و فراموشی اهداف طرح ریزی شده در اسنادی چون سند ملی امنیت غذایی است به سراغمان نیاید.

وی بیان کرد: امروزه اصلاح رفتار در بخش کشاورزی یک ضرورت است و نه یک انتخاب برای کشور.

‌سند ملی امنیت غذایی در تیرماه سال جاری و پس از گذار از نشست‌های کارشناسی پرشمار از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و طبیعتا انتظار می رفت که مفاد آن در سال آبی جاری پیاده شود و به صیانت آبی به میزان سه میلیارد مترمکعب برسد.

کد خبر: ۲۷۰٬۶۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha