۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
۱۷ کشور و نهاد بین‌المللی میهمان هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم تهران
رئیس سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد

۱۷ کشور و نهاد بین‌المللی میهمان هفتمین کنفرانس تغییر اقلیم تهران

تاج بخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: فردا هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم به عنوان بزرگترین رویداد اقلیمی دوره ای منطقه با حضور حدود ۱۲ کشور و پنج نهاد بین المللی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، سحر تاج بخش مسلمان اظهار کرد: در هفتمین کنفرانس بین‌المللی تغییر اقلیم نمایندگانی از سازمان جهانی هواشناسی، هیئت بین دولتی تغییر اقلیم، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد و مرکز آسیا، سازمان همکاری اکو و اقیانوسیه برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایای سازمان ملل متحد مشارکت دارند.

وی افزود: همچنین سفرا، کارداران یا نمایندگان کشورهای آلمان، ایتالیا، سوئیس، نیجریه، نیکاراگوئه، مالی، بولیوی، عربستان، امارات، پاکستان، ونزوئلا و اوگاندا در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: تغییر اقلیم عوامل محدود کننده و تهدیدهای مهم در دنیا به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که این کنفرانس تلاش می‌کند ابعاد تغییر اقلیم و پیامدهای آن و همچنین موضوعات مرتبط با توسعه پایدار، سازگاری، تاب آوری و کاهش آثار زیانبارآن را بررسی کند.

تاج بخش با بیان اینکه مقالات زیادی از پژوهشگران داخلی و خارجی به کنفرانس ارسال شده است، گفت: هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم به عنوان یک فرصت مناسب برای کشور است تا آخرین چالش‌های این حوزه از دریچه نگاه محققان و پژوهشگران کشور بررسی شود.

وی گفت: این کنفرانس آخرین راهکارها برای توسعه پایدار و چالش‌های پیش رو را مطرح و بررسی کرده و با ارئه راهکارهای مناسب، پشتیبان بخش اجرایی کشور در برنامه ریزی و تصمیم گیری نهایی است.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha