۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷
سازوکارهای تشویقی برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های مقیاس کوچک فراهم شد
سخنگوی صنعت برق:

سازوکارهای تشویقی برای سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های مقیاس کوچک فراهم شد

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: ساز و کارهای تشویقی برای سرمایه گذاری در نیروگاه های مقیاس کوچک به دنبال ابلاغ مصوبه توسعه مولدهای مقیاس کوچک از سوی وزارت نیرو فراهم شد.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی یکشنبه شب درباره حجم کوچک و زمان بندی بسیار کمی که این نیروگاه ها برای احداث نیاز دارند، افزود: کمک به رفع ناترازی تولید و مصرف شبکه برق کشور از مزیت های مهم این نیروگاه ها است.

وی گفت: طبق دستورالعمل جدید ابلاغی، نقاط اولویت دار توسط وزارت نیرو و شرکت توانیر برای سرمایه گذاری این نیروگاه ها تعیین شده و سرمایه گذاران می توانند با مراجعه به شرکت های برق منطقه ای نسبت به دریافت مجوزهای لازم دراین خصوص اقدام کنند.

سخنگوی صنعت برق درخصوص نرخ خرید برق از این نیروگاه ها خاطرنشان کرد: نرخ خرید برق از این نیروگاه ها در مناطق اولویت دار بر مبنای روش مناقصه تعیین خواهد شد و در سایر موارد بر اساس نرخ ابلاغی وزارت نیرو است که با مدل مالی مناسب سعی در افزایش جذابیت و انگیزه بخشی به سرمایه گذاران تعیین شده است.

وی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه ها، شامل برنامه های مدیریت مصرف ایام ناترازی تابستان و اوج بار نخواهد شد و هر کدام از این نیروگاه ها قادر خواهند بود برق تولیدی خود را به صنایع مورد نظر و متقاضی به فروش برسانند.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه وزارت نیرو به عنوان پشتیبان به عاملیت شرکت های برق منطقه ای قرارداد خرید تضمینی برق نیروگاه ها را منعقد می کند، گفت: در صورتی که این نیروگاه ها نتوانند همه یا بخشی از برق خود را به صنایع متقاضی بفروشند، نسبت به خرید آن اقدام می کند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه ابلاغ این مصوبه به عبور موفق از دوران اوج بار تابستان سال ۱۴۰۳ کمک خواهد کرد، افزود: در بعضی مناطق کشور که احداث نیروگاه ضروری است، جذابیت های بیشتری برای سرمایه گذاری نیروگاه های مقیاس کوچک لحاظ شده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha