۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر
تحلیل هفتگی بیت کوین و شاخص های تسلط

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد است ولی دامیننس اتریوم با وجود قرار داشتن روی حمایت، متمایل به نزول بنظر میرسد.

هادی بهرامی؛ بازار: یکی از شاخص‌های اصلی برای سنجش وضعیت پروژه‌های ارز دیجیتال، دامیننس است؛ از آن برای شناسایی میزان تسلط یک کوین یا توکن بر بازار کریپتو استفاده می‌شود. معامله‌گران با دانستن مفهوم دامیننس می‌توانند بر احساسات موجود در بازار کریپتو نظارت کنند و با دید باز معاملات خود را انجام دهند. مفهوم به ارزش‌گذاری یا تسلط یک ارز دیجیتال نسبت به ارزش کل بازار کریپتو اشاره دارد؛ شاخص آن توسط کوین مارکت کپ ارائه می‌شود. معمولا برای تحلیل تسلط رمزارزهای بیت کوین، اتریوم، تتر و یا آلت کوین ها را نسبت به کل دارایی‌های مارکت کریپتوکارنسی محاسبه میکند. مهم ترین دامیننس هایی که از آن ها میتوان برای تحلیل کلیت بازار و پیش بینی روند صنایع مختلف استفاده کرد، شاخص تسلط تتر، بیت کوین و اتریوم است.


آیا مفهوم دامیننس قابل اعتماد است؟ این مفهوم در بازار ارز دیجیتال بیانگر تسلط یک کوین در بازار کریپتوکارنسی است. هر چه میزان این شاخص بالاتر برود نشان‌دهنده نشان قدرت یک رمزارز است. یعنی معامله‌گران بزرگ و بیشتریدر حال خرید این کوین در حجم بالا هستند. هرچند که این شاخص نشان‌دهنده قدرت یک کوین است اما نباید فقط با در نظر گرفتن آن دست به معامله بزنید. بلکه در کنار تحلیل تکنیکال و فاندامنتال بازار می‌توانید نسبت به آینده یک رمزارز تصمیم بگیرید.


تحلیل تکنیکال دامیننس تتر
شاخص با برخورد به مقاومت ۶.۵ درصد با ۶ درصد اصلاح مواجه شد و حمایت های چند گانه خود را از دست داد. در حال حاضر تا سطح مقاومتی ۶.۲ درصدی میتواند رشد داشته باشد؛ اما روند نزولی است و شاخص تمایل دارد ریزش بیشتری داشته باشد. سطح حمایتی ۵.۵ درصد محدوده میتواند محدوده واکنشی مثبت شاخص باشد و با برخورد به این حمایت، بازار ارز دیجیتال دچار ریزش شوند و یا حداقل حرکت ساید داشته باشند.

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر



تحلیل تکنیکال دامیننس بیت کوین
شاخص تسلط بیت کوین پس از افت ۸ درصدی تا حمایت معتبر ۵۰.۷ درصدی با واکنش مثبت رو به رو شده و سپس با افزایش ۳ درصدی به ۵۲.۴ درصد رسیده است. در حال حاضر نزدیک به مقاومت سنگین ۵۲.۹ درصد است. اگر بتواند مقاومت پیش رو را شکسته و بالای آن تثبیت دهد میتوان انتظار رشد قیمت بیت کوین و به دنبال آن هدایت نقدینگی از آت کوین ها به سمت بازار بیت کوین بود؛ در غیر اینصورت، مجددا حمایت معتبر ۵۰.۷ درصد در دسترس خواهد بود.

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر



تحلیل تکنیکال دامیننس اتریوم
شاخص تسلط اتریوم در هفته ای که گذشت، ۸ درصد افت کرد و در حال حاضر بر روی حمایت معتبر ۱۷.۲ درصد قرار دارد که میتواند واکنش مثبت داشته باشد که به نفع آلت کوین ها خواهد بود. اگر شاخص نتواند حمایت معتبر فعلی را حفظ کند میتوان انتظار افت بیشتری را برای اتریوم و سایر آلت کوین ها داشت. شکسته شدن مقاومت ۱۸.۲۵ درصد میتواند سبب افزایش شاخص و قیمت اتریوم تا مقاومت سنگین ۱۹ درصد شود.

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر



تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین
قیمت بیت کوین در هفته ای که گذشت با افت ۱۸ درصدی رو به رو شد و تا حمایت ۳۸ هزار و ۵۰۰ دلار ریزش کرد. پس از واکنش مثبتی که به حمایت داشت ۱۰ درصد افزایش یافت و حمایت از دست رفته ۴۱ هزار و ۶۰۰ را نیز دوباره پس گرفت. در حال حاضر اوسیلاتور ها نیز همسو با شکستن مقاومت و واکنش به حمایت، سیگنال مثبت صادر کرده اند و متحرک های نمایی آینده نگر به رشد بیشتر قیمت تا اهداف ۴۴.۵ و ۴۷.۵ هزار دلار اشاره میکنند.

دامیننس بیت کوین و تتر رو به رشد | آلت کوین ها در معرض اصلاح بیشتر

کد خبر: ۲۷۰٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha