۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
۲۹ استان تحت پوشش رصد ماهواره‌ای اراضی کشاورزی هستند
رئیس سازمان امور اراضی کشور:

۲۹ استان تحت پوشش رصد ماهواره‌ای اراضی کشاورزی هستند

رئیس سازمان امور اراضی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹ استان کشور تحت پوشش رصد ماهواره‌ای اراضی کشاورزی هستند، گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۶۵ هزار مورد تداخل و تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده است.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی، به مناسبت بزرگداشت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی کشور در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: در حال حاضر ۲۹ استان کشور تحت پوشش رصد ماهواره‌ای اراضی کشاورزی هستند و در آینده‌ای نزدیک دو استان دیگر اضافه خواهد شد.

وی با بیان این‌که تمام خدمات حوزه زمین به صورت الکترونیک قابل کنترل است، افزود: با توجه به این‌که تداخلات ارضی یکی از مهمترین دغدغه‌های سازمان امور اراضی کشور است، خوشبختانه امروز تمام این تداخلات در استان یزد به پایان رسیده و رفع شده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در سطح کشور امسال با توجه به راه‌اندازی سامانه هوشمند، حدود ۶۵ هزار مورد شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز در کشور داشتیم که از این عدد ۵۲ درصد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اعمال و رفع تصرف شده است.

افلاطونی با بیان این‌که تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای مالکیت‌های دولتی و خصوصی ممنوع است، مگر به شرط ضرورت، تصریح کرد: مدیریت اراضی کشاورزی و باغات در داخل محدوده شهری در حوزه اختیارات سازمان امور اراضی کشور نیست.

وی در خصوص مالیات برای زمین‌های کشاورزی نیز خاطرنشان کرد: در حال حاضر صدور سند هیچ ارتباطی به موضوع مالیات ندارد و اراضی کشاورزی از پرداخت هرگونه مالیات معاف است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در بخش دیگری از سخنان خود رعایت الگوی کشت را از جمله الزامات اجرایی در حوزه کشاورزی و تأمین پایدار امنیت غذایی دانست و بیان کرد: سطح آبهای زیرزمینی کاهش پیدا کرده و ما باید برای وضعیت خشک کشور تدبیر کنیم که حداقل آن توجه به آرایش کشت است.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha