۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
نظر ما را هم در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو بپرسید
نامه تشکل‌های حوزه دارو به وزیر بهداشت؛

نظر ما را هم در مورد اساسنامه سازمان غذا و دارو بپرسید

داشته‌های صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور، مرهون برنامه‌ریزی و تلاش اساتید و پیشکسوتان این حوزه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، با توجه به صحبت‌های مطرح شده درباره تدوین اساسنامه سازمان غذا و دارو و نهایی شدن آن در آینده نزدیک، نمایندگان انجمن ها و سندیکاهای مرتبط با حوزه دارو در نامه‌ای دکتر عین‌اللهی وزیر بهداشت، خواستار آن شدند که بر اساس قانون نظرات این تشکل‌ها نیز در تدوین و نهایی شدن این اساسنامه اخذ شود.

در متن این نامه آمده است: داشته‌های صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی کشور، مرهون برنامه‌ریزی و تلاش اساتید و پیشکسوتان این حوزه بوده و توسعه و به‌روزرسانی این حوزه نیازمند به‌روزرسانی و توسعه سیستم رگولاتوری همگام با کشورهای پیشرفته دنیا است. در این میان توسعه و به‌روزرسانی ساختار، وظایف و اختیارات سازمان غذا و دارو مطابق کشورهای توسعه‌یافته نه‌تنها به سلامت مردم کمک خواهد کرد، بلکه باعث رشد و توسعه حوزه‌های تحت نظارت سازمان غذا و دارو خواهد شد.

با عنایت به تاثیر مستقیم عملکرد سازمان غذا و دارو بر حوزه کسب‌وکار دارو، مواد اولیه، تجهیزات و ملزومات پزشکی، داروهای طبیعی، طب سنتی و مکمل، فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، حوزه غذا و... مستدعی است قبل از جمع‌بندی نهایی اساسنامه سازمان غذا و دارو و با عنایت به صراحت ماده ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب‌وکار، نظرات انجمن‌ها و سندیکاهای فعال این حوزه اخذ گردد.

شایان ذکر است این نامه با امضای دکتر محمد عبده‌زاده رییس هیات‌مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران، دکتر عباس کبریایی‌زاده، رییس هیات‌مدیره سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی غذایی ایران، دکتر شهرام کلانتری خاندانی رییس هیات‌مدیره انجمن داروسازان ایران، دکتر سیدابراهیم هاشمی رییس هیات‌مدیره انجمن شرکت‌های پخش دارو و مکمل‌های انسانی ایران، دکتر امیرحسین جمشیدی رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی، فرآورده‌ها و طب سنتی ایران، دکتر جلیل سعیدلو رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان و صادرکنندگان تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندان‌پزشکی، آزمایشگاهی و دارویی و دکتر اکبر عبدالهی اصل رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران برای وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال شده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha