۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
اصلاح دو درصدی بازار ارز دیجیتال | هیجانات خرید خوابید
بازار ارز دیجیتال در هفته ای که گذشت

اصلاح دو درصدی بازار ارز دیجیتال | هیجانات خرید خوابید

شاخص ترس و طمع در دو هفته اخیر از ۶۵ به ۵۵ رسیده است و در محدوده خنثی قرار دارد.

هادی بهرامی؛ بازار: ارز های دیجیتال همان پول های دیجیتالی هستند که غیر متمرکز بوده و با استفاده از بلاکچین عملیات پرداخت و کار های روزمره بشر را آسان تر میکنند. پردازش و انتقال سریع اطلاعات، عملیات پرداخت با کارمزد کمتر، خدمات غیر متمرکز بانکداری، سرگرمی و سرمایه گذاری از مهم ترین کاربرد های بازار ارز دیجیتال است. این بازار مدام در حال تغییر بوده و نیاز به تحلیل های زود هنگام دارد تا بتوان به اتفاقات و اخبار جدید آن پی برد. برای تحلیل روند پیش روی بازار علاوه علم تکنیکال میتوان از پارامترهای فاندامنتالی مثل شاخص های معاملات آتی معلق، ترس و طمع، دلار، دامیننس ها، سنتیمنت و برخی اخبار قوی داخل بازار نیز استفاده کرد.


تحرکات نقدینگی بازار

بخش معاملات اسپات بازار ارز های دیجیتال با حجم بازار ۱ هزار و ۶۱۰ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته ۳۸ میلیارد دلار هفته گذشته را به پایان رساند. در روز جمعه، حجم معاملات قرارداد های آتی فیوچرز به ۱ میلیارد و ۹۶۰ میلیون دلار و حجم معاملات قرارداد های آتی پرپچوال به ۸۳ میلیارد دلار رسید که ۴۸ میلیون دلار از سرمایه معامله گران بازار در آخرین روز لیکویید شده و از دست رفت.

طی هفته گذشته، مبلغ ۶۰ میلیارد دلار پول از کل بازار خارج شد که در حال حاضر ۳۰ میلیارد دلار آن دوباره به بازار تزریق شد. سه پروتکل پندل، کرو فایننس و ونوس به ترتیب ۴۰، ۲۲ و ۱۰ درصد و سه شبکه سویی، نیر و اپتوس نیز به ترتیب ۲۷، ۱۸ و ۱۱ درصد افزایش نقدینگی قفل شده را تجربه کرده اند که تاپ گینر هفتگی به حساب می آیند.


بیشترین افزایش قیمت هفتگی

بیشترین افزایش قیمت در ارز های مانتا نتورک، سویی، رونین، هلیوم، کانفلاکس و فراکس شیرز به ترتیب با ۶۳، ۲۹، ۲۱، ۱۷، ۱۶ و ۱۵ درصد رشد به ثبت رسید. همچنین میزان سرمایه قفل شده بلاکچین سویی مبلغ ۴۴۷ میلیون دلار میباشد که در هفته گذشته افزایش ۴ و ماه گذشته افزایش ۱۵۰ درصدی را تجربه کرده و مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گرفته است.

بیشترین کاهش قیمت هفتگی

بیشترین افزایش قیمت در ارز های اوردینال، بیت تورنت و چین لینک به ترتیب با ۱۵، ۱۱ و ۱۰ درصد افت به ثبت رسید.

پر بازدید های این هفته

ارز های آنیکس کوین، کریو انجین و بایکونومی به ترتیب با قیمت ۰.۰۰۱۳، ۰.۰۷۳ و ۰.۳۵ پر بازدید ترین های بازار در هفته گذشته بودند.

تاپ گینر یکماهه

ارز های دیجیتال اتریوم نیم سرویس ۹۲، سویی ۷۳، مانتا ۶۴، آستار ۵۰ و سلستیا ۴۵ درصد رشد را در ۳۰ روز اخیر به همراه داشتند.

شاخص ترس و طمع

شاخص ترس و طمع بازار در محدوده ۵۵ قرار دارد که این طمع نسبت به هفته های گذشته کاهشی بوده و بنظر می آید هیجانات مثبت بیش از حد سرمایه گذاران تا حدی خوابیده است.

کد خبر: ۲۷۰٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha