۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
مشکل طلافروشان با سامانه تجارت به دلیل نوع حسابداری ریالی است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

مشکل طلافروشان با سامانه تجارت به دلیل نوع حسابداری ریالی است

اصفهان-کیقبادی؛عضو اتحادیه طلای اصفهان گفت: مشکل طلافروشان با سامانه جامع تجارت،به دلیل حسابداری ریالی است چراکه تورم و کاهش ارزش پول موجب افزایش ریالی موجودی طلای افراد نسبت به حالت واقعی می‌شود.

به گزارش بازار، طلافروشان اعتقاد دارند که با شفاف شدن دارایی هایشان از طریق سامانه جامع تجارت، مسائل و مشکلات زیادی برای آنها ایجاد می کند و این اطلاعات محرمانه محسوب می شود.

احمد کیقبادی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه ضرورت ثبت فروش طلا در سامانه برای صنف ما مشکلاتی را ایجاد کرده است، اظهار کرد: شغل ما با دیگر کسبه تفاوت دارد به عنوان مثال مسائلی مثل مرجوعی کالا بعد از ماه ها و هفته ها بین صنف وجود دارد و این مباحث باید در سامانه عنوان شود.

وی افزود: این موضوعی است که شاید در سایر صنوف وجود نداشته باشد و تفاوت قائل نشدن بین صنوف مختلف برای ثبت اطلاعات درسامانه، مشکلاتی را برای ما ایجاد کرده است.

عضو اتحادیه طلای اصفهان تاکید کرد: مالیات بر ارزش‌افزوده از سال‌ها پیش توسط مشتری و با واسطه واحد صنفی به دولت پرداخت می‌شده و شفافیت اموال هم طبق ماده ۱۶۹ قانون مالیاتی الزامی بوده و چیز جدیدی نیست.

وی ادامه داد: آنچه جدید است و برای ما ابهام ایجاد می‌کند این است که دولت حسابداری‌های خود بر موجودی طلای و به ‌طورکلی در قبال صنف طلا را به‌صورت ریالی انجام می‌دهد در حالی که در این نوع حسابداری، تورم و کاهش ارزش پول موجب افزایش ریالی موجودی طلای افراد می‌شود؛ درصورتی‌که به لحاظ وزنی دارایی فرد هیچ تغییری نداشته است.

کد خبر: ۲۷۰٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha