۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری از ابتدای دولت سیزدهم
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد

افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری از ابتدای دولت سیزدهم

صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دریایی و بندری از ابتدای دولت سیزدهم در سطح بنادر کشور خبر داد.

به گزارش بازار، علی اکبر صفایی در دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای والامقام سازمان بنادر و دریانوردی که با حضور خانواده‌های معظم شهدای سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، ائمه جمعه و فرمانداران استان خوزستان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: خانواده شهدا، قطعا سختی‌ها و گرفتاری‌های مختلفی داشته‌اند اما محکم پای انقلاب ایستاده‌اند و جانانه مایه گذاشتند؛ مدیون همه خانواده شهدا هستیم و هر کاری برای خانواده شهدا انجام دهیم در قیاس با عظمت و بزرگی این عزیزان، قابل ذکر نیست.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مجموعه خانواده بزرگ دریایی کشور، ۱۰۰ شهید را به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده‌ است، عنوان کرد: مسئولیت ما بسیار سنگین خواهد بود و باید بدانیم که وظیفه بزرگی بر عهده داریم.

صفایی با اشاره به اینکه حمل‌ونقل دریایی یکی از ارکان اقتصاد کشور است، اظهار کرد: حمل‌ونقل دریایی کشور با امکانات و زیربناهایی که فراهم شده است، سهم ۹۰ درصدی در تجارت دریابرد کشور دارد و در این مسیر باید به بهترین شکل، در حوزه دریایی و بندری فعالیت کرده و خدمت‌رسانی کنیم تا زیرساخت‌ها زیربناها در راستای جذب سرمایه‌گذار بتوانند، رونق اقتصادی را رقم بزنند.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه حمل‌ونقل دریایی کشور، اقدامات بسیاری صورت توسط دولت سیزدهم صورت گرفته است، گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و تقدیم مردم شده و در استان خوزستان، ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه توسط بخس خصوصی در بخش تاسیسات دریایی، غلات، محوطه‌های لجستیک و... در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها انجام شده و بخش دیگر در حال انجام است و به سرعت به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته، اشتغال خوبی ایجاد می‌شود و با تلاش صورت گرفته شاهد رونق و اشتغال بیشتر در استان خوزستان خواهیم بود.

وی افزود: باید شرایطی مهیا کنیم که تولید خدمات به نحوی مطلوب صورت پذیرد و مردم استان به سرعت مشغول فعالیت شوند؛ به سهم خود، تمام تلاش‌ها را انجام خواهیم داد تا شرمنده مردم استان خوزستان در بنادر امام خمینی (ره)، خرمشهر، آبادان و سایر بنادر کوچک استان از جمله بندر اروندکنار نباشیم.

صفایی در پایان ابراز امیدواری کرد تا پایان دولت سیزدهم، شرایط مطلوبی را برای مردم در حوزه دریایی و بندری فراهم شود.

کد خبر: ۲۷۰٬۱۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha