۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
خطرات دریای سرخ و چین برای اقتصاد آمریکا مهار شده است
ادعای کاخ سفید:

خطرات دریای سرخ و چین برای اقتصاد آمریکا مهار شده است

در حالیکه حملات به منافع آمریکا برای توقف حمایتش از رژیم اسرائیل و پایان دادن به بمباران غزه ادامه دارد، مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا ادعا کرد خطرات دریای سرخ و چین برای اقتصاد آمریکا مهار شده است.

به گزارش بازار، لائل برینارد، مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی به خبرنگاران گفت که آمریکا در معرض خطر کاهش رشد اقتصادی چین و اختلالات کشتیرانی در دریای سرخ قرار دارد، اما به نظر می رسد که این خطرات مهار شده اند و آینده برای اقتصاد آمریکا "خوشبین" است.

مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید گفت که وی در حال بررسی پیامدهای احتمالی اقتصادی ناشی از حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ است، اما به نظر می‌رسد این حملات برای زنجیره‌های تامین آمریکا نسبت به سایر مناطق جهان، اهمیت کمتری دارد.

این مقام کاخ سفید ادامه داد: به همین ترتیب، ما شاهد بهبودی اقتصادی ضعیف تری در چین بوده‌ایم. در حالی که این یک عامل مهم برای بسیاری از کشورهای منطقه و برخی دیگر از اقتصادهای مرتبط است، اقتصاد آمریکا بسیار وابستگی کمتری به چین دارد.

اظهارات مشاور اقتصادی رئیس جمهور آمریکا در حالی است که در تلاش برای کاهش محبوبیت پایین خود در آستانه انتخابات ریاست نوامبر امسال (۲۰۲۴) است زیرا رای‌دهندگان آمریکایی به رغم آنکه داده های اقتصادی، رشد را نشان می دهند، نگران هزینه‌های بالا و رکود اقتصادی این کشور هستند.

مشاور اقتصادی بایدن مدعی شد که تورم روی ۲ درصد تثبیت شده است و کالاهای مصرفی در حال حاضر شاهد کاهش قیمت هستند.

کد خبر: ۲۷۰٬۰۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha