۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
یک سوم محموله‌های صادراتی نفت خام روسیه از سوی انگلیس بیمه شده است

یک سوم محموله‌های صادراتی نفت خام روسیه از سوی انگلیس بیمه شده است

بر اساس گزارش مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) مستقر در هلسینکی، انگلیس یک سوم کل محموله‌های صادراتی نفت خام روسیه را از زمان آغاز درگیری این کشور با اوکراین با وجود تحریم‌ها بیمه کرده است.

به گزارش بازار، در این گزارش آمده است: در حالی که تحریم‌های سفت و سختی از سوی اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت بر روسیه اعمال شده است، محموله‌های نفت خام صادراتی از مسیرهای دریایی روسیه به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار یا به عبارت دیگر یک سوم کل محموله‌های صادرات دریایی نفت خام روسیه که از مارس ۲۰۲۲ تا نوامبر ۲۰۲۳ از این کشور صادر شده، تحت پوشش بیمه شرکت‌های انگلیسی قرار گرفته‌ است.

این گزارش می‌افزاید: با وجود همه این تحریم‌ها، در عمل اکثر کشتی‌های حامل نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه تحت مالکیت شرکت‌هایی هستند که در اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت مستقرند و یا از سوی شرکت‌هایی بیمه شده‌اند که دفاتر اصلی آنها در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا گروه هفت قرار دارد.

به نوشته راشا تودی، اتحادیه اروپا و کشورهای گروه هفت در دسامبر ۲۰۲۲ سقف قیمت صادراتی ۶۰ دلار را برای محموله‌های نفتی روسیه که از طریق دریا صادر می‌شوند تصویب کردند که به دنبال آن محدودیت‌هایی بر صادرات فرآورده‌های نفتی روسیه اعمال شد.

بر اساس این مصوبه، شرکت‌های غربی از ارائه بیمه و سایر خدمات برای محموله‌های نفت خام روسیه منع می‌شوند، مگر اینکه محموله به قیمت ۶۰ دلار در هر بشکه یا کمتر از قیمت فعلی بازار خریداری شده باشد.

آلون کایرنز نماینده محافظه‌کار مجلس انگلستان در خصوص این حجم گسترده از مشارکت شرکت‌های بیمه انگلیسی در صادرات محموله‌های نفت خام روسیه، گفت: این موضوع که جامعه بین‌الملل در مورد اعمال تحریم‌ها و محدودیت‌ها در خصوص صادرات نفت خام روسیه به صورت یک دست و هماهنگ عمل نمی‌کند، باعث نگرانی است.

کد خبر: ۲۷۰٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha