۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه ایلام در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شوند
استاندار ایلام:

سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه ایلام در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شوند

ایلام- استاندار ایلام با اشاره به اینکه سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه ایلام در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شوند، گفت: به زودی این سفر انجام می شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام امروز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در سالن جلسات شهید رجایی استانداری ایلام گفت: سامانه گرمسیری شامل دو فاز است که فاز اول آن با حضور ریاست جمهور به بهره‌برداری و طی آن نزدیک پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی مشروب می شود و مابقی آن شامل ۱۳ هزار هکتار تا شهریور سال آینده به طور کامل به سرانجام خواهد رسید و تاکنون دو هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان در طی دو سال و در این دولت برای این پروژه هزینه شده است.

وی اظهار کرد: دومین پروژه تونل کبیرکوه است که در مقیاس ملی بی‌نظیر و هفت کیلومتر طول دارد که در این دولت یک هزار میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است و تلاش می‌شود در سفر ریاست جمهور به استان به بهره‌برداری برسد.

بهرام‌نیا با اشاره به برخی پروژه‌های مهم استان که در آستانه‌ بهره‌برداری هستند، گفت: پتروشیمی ارغوان‌گستر به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و نیروگاه صبا دهلران با تولید ۱۰۰ مگاوات برق که ۵۰ مگاوات برای مصرف پتروشیمی و ۵۰ مگاوات وارد شبکه‌ سراسری برق می‌شود در آستانه‌ی بهره‌برداری است.

استاندار ایلام عنوان کرد: پروژه NGL دهلران به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان در آستانه‌ بهره‌برداری است و طبق برآوردها تا قبل از سال تکمیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پتروشیمی دهلران قبل از دولت سیزدهم، کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت داشت که اکنون به ۵۰ درصد پیشرفت رسیده است و ۱۰۰ میلیون یورو برای ادامه فعالیت این پروژه تزریق خواهد شد که در دست اقدام است.

بهرام‌نیا با اشاره به دیگر پروژه‌های مهم استان ایلام، یادآور شد: شرکت فولاد زاگرس ایوان با هدف تولید شمش فولادی در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت دارد و با حجم ۴۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند. پروژه‌ تولید کاغذ سنگی در چرداول نیز بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و در آستانه‌ی بهره‌برداری و تولید است.

کسب رتبه‌های مهم در استان ایلام

وی اظهار کرد: دو پروژه در ملکشاهی شامل آبرسانی و بیمارستان ۶۴ تختخوابی نیز در دستور کار قرار گرفت. تکمیل بیمارستان ملکشاهی نیازمند ۹۰ میلیارد تومان است که با پیگیری‌های لازم با آقای منظور ۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل به این پروژه تخصیص یافت. پروژه آبرسانی نیز روند خوبی را طی می‌کند و تلاش می‌کنیم در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

به گفته استاندار ایلام، احداث بیمارستان ۳۲ تخته بدره نیز در بازهن زمانی مشخص از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و تونل دوم آزادی به طول ۳ کیلومتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده که تاکنون ۱۶۶ میلیارد تومان هزینه برای این پروژه هزینه شده است.

استاندار ایلام به کسب رتبه‌های مهم در استان اشاره و با بیان اینکه ایلام متحول شده و درحال توسعه است، گفت: کسب رتبه‌ نخست اشتغال، کسب رتبه‌ عالی استانداری ایلام در ارزیابی‌های عملکرد مجموع مدیران ستادی استانداری‌ها توسط وزارت کشور، در رفع موانع تولید و اشتغال و ارتقا ۱۱ پله‌ای، رتبه‌ ۹ کشوری در رشد اقتصادی، جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه‌ پنج کشور، در حوزه‌ صادرات غیرنفتی رتبه‌ اول مرزهای زمینی کشور، در تولید کالاهای استراتژیک (جزو ۷ استان برتر در تولید گندم با رشد ۸۶ درصدی)، بهبود ۱۵ پله‌ای نرخ تورم، رتبه‌ اول تسهیل فضای کسب و کار، فعال‌سازی واحدهای راکد (فعال‌سازی ۱۰۶ واحد)، رتبه‌ نخست ستاد اربعین، رتبه‌ نخست کاهش ضریب جینی «بیشترین کاهش فاصله‌ی طبقاتی» در مناطق روستایی و شهری، رتبه‌ نخست کاهش تصادفات جاده‌ای، رتبه‌ دوم سامان‌دهی امور جوانان، رتبه‌ دوم کاهش نرخ بیکاری، رتبه‌ اول پرداخت تسهیلات ازدواج کشور، رتبه‌ اول نهضت آب‌رسانی به روستاهای محروم، رتبه‌ چهارم احیای واحدهای راکد کشور از جمله رتبه‌های برتر استان ایلام است.

هزینه شش هزار و ۴۰۰ میلیاردی برای اربعین، تلاش برای تأمین اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومانی برای کارخانه سیمان دهلران، توسعه میادین نفتی و گازی، تعیین تکلیف کشتارگاه صنعتی ایلام، سرمایه‌گذاری برای خرید هواپیما، جذب سرمایه‌گذار خارجی برای اولین بار در استان، کارخانه تولید آجر صالح آباد از دیگر محورهای صحبت‌های استاندار ایلام در این جلسه بود.

کد خبر: ۲۶۹٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha