۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ۱۲۵ واحد تولیدکننده برق خورشیدی
معاون مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست مطرح کرد

پرداخت تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی برای ۱۲۵ واحد تولیدکننده برق خورشیدی

معاون مدیرعامل صندوق ملی محیط‌ زیست گفت: ساخت نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در شهرک‌های صنعتی از سال گذشته با توافق ساتبا و بانک صندوق توسعه تعاون اجرا شده است.

به گزارش بازار، مازیار سلیمان نژاد در پنل تخصصی تامین مالی در حوزه تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق با بیان اینکه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی ۲۰ کیلوواتی در شهرک‌های صنعتی از سال گذشته با توافق ساتبا و بانک صندوق توسعه تعاون اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در نتیجه این امر مقرر شد تا تسهیلات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومانی برای ۱۲۵ واحد تولید کننده برق خورشیدی در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور به منظور احداث این نیروگاه‌ها پرداخت شود. همچنین صندوق محیط‌زیست به منظور افزایش قدرت پرداخت تسهیلات به بخش تجدیدپذیر از سال گذشته نسبت به اهرمی کردن منابع از طریق بانک‌های عامل اقدام کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته در قرارداد با عاملیت بانک توسعه تعاون ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای آلاینده برای جایگزینی منابع آلاینده با انرژی‌های تجدیدپذیر پرداخت شد. در حوزه بیمه جبران خسارت ارزش افزوده نیز ۱۴ میلیارد تومان منابع و برای بیمه جبران خسارت حیات وحش نیز ۱۴ میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

معاون مدیرعامل صندوق ملی محیط‌زیست، پروژه‌های دارای اولویت این صندوق را در بخش های آب و فاضلاب، پسماند، آلودگی هوا و تجدیدپذیر برشمرد و گفت: در مجموع با وجود این شرایط نرخ بهره ۱۷ درصدی تسهیلات را به متقاضیان ارائه می‌دهیم؛ دوره بازپرداخت بین ۴۸ تا حداکثر ۶۰ ماه و سهم آورده متقاضیان نیز ۲۰ درصد است که متقاضیان دریافت تسهیلات باید از طریق سامانه جامع حفاظت محیط زیست ثبت درخواست داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یک بررسی همه‌جانبه در خصوص اهلیت‌سنجی متقاضی از سوی بانک عامل انجام می‌شود، ادامه داد: البته ضرورت اجرای پروژه و طرح توجیهی محیط‌زیستی آن توسط محیط‌زیست هر استان، بررسی و بعد از تأیید در این مرحله باید به معاونت تخصصی ذیربط در سازمان محیط‌زیست، ارجاع و بعد برای پرداخت تسهیلات به صندوق معرفی ‌شوند.

کد خبر: ۲۶۹٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha