۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰
۲.۷۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شد
مدیر امور شیلات و آبزیان کردستان:

۲.۷۸ میلیون قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شد

سنندج - مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال جاری دو میلیون و ۷۸۰ هزار قطعه بچه ماهی در منابع آبی کردستان رهاسازی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کردستان، حمید حسین‌پور افزود: از ابتدای مهر ماه سال جاری تاکنون دو میلیون و ۲۸۰ هزار قطعه انواع بچه ماهی در دریاچه پشت پنج سد و دریاچه زریبار مریوان توسط چهار تعاونی صیادی این استان رهاسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول توسط شیلات کردستان نیز ۵۰۰ هزار بچه ماهی رهاسازی شده است، گفت: اعتبار خرید این بچه ماهی‌ها از محل اعتبارات اقتصاد مقاومتی تامین شده و در صورت تامین اعتبار دو مرحله دیگر رهاسازی توسط شیلات انجام می‌شود.

حسین‌پور با بیان اینکه این رهاسازی‌ها با هدف حفظ ذخایر منابع آبی و تولید بیشتر ماهی در استان سمنان انجام می‌شود، افزود: منابع آبی استان امسال نیازمند رهاسازی چهار میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه ماهی بود که تاکنون توسط تعاونی‌ها و شیلات استان دو میلیون و ۷۸۰ هزار قطعه رهاسازی شده است.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توسعه فعالیت‌های صیادی و تامین پروتئین جامعه هدف، بهبود فضای کسب و کار، رونق تولید، افزایش درآمد و مصرف سرانه آبزیان از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اینکه شش تعاونی استان ایلام در این حوزه مشغول فعالیت هستند، افزود: ماهیان گرم آبی در منابع آبی کردستان به صورت طبیعی و بدون آن که ۴۷۸ صیاد استان در تغذیه و تکثیر ماهی آن‌ها نقشی داشته باشند پرورش داده می‌شود.

کد خبر: ۲٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha