۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۹
تا پایان تجاوز به غزه، به عملیات در دریای سرخ ادامه می‌دهیم
انصارالله:

تا پایان تجاوز به غزه، به عملیات در دریای سرخ ادامه می‌دهیم

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد عملیات استراتژیک این کشور در حمایت از ملت فلسطین، همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار، «علی القحوم» در این باره گفت: عملیات یمن، فقط به شرط پایان تجاوز به نوار غزه و محاصره آن، متوقف خواهد شد.

ساعاتی پیش نیز «محمدعلی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن تأکید کرد:‌ هدف حملات آمریکا و انگلیس در حمله به یمن تلاشی جدید برای منصرف کردن این کشور از حمایت از غزه یا همان توقف عملیات دریایی یمن است که محقق نخواهد شد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: عملیات دریایی یمن (علیه کشتی های رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از نسل کشی و محاصره مردم غزه است در حالی که آمریکایی ها برای حفاظت از رژیم جنایتکار و تروریستی اسرائیل، مردم یمن را بمباران می کنند و بین این دو گزینه تفاوت اساسی وجود دارد.

وی تصریح کرد که آمریکایی ها و انگلیسی ها باید بفهمند که ما در زمان پاسخگویی هستیم و مردم یمن هیچ‌گاه تسلیم نمی شوند.

آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا، هلند و بحرین ساعتی قبل در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که هشت پایگاه نظامی جنبش انصارالله یمن را هدف حمله قرار دادند. در این بیانیه ادعا شده که این حملات علیه مواضع موشکی و کنترل هوایی انصارالله یمن انجام شده است.

آمریکا و متحدانش همچنین بدون ارایه سندی مدعی شدند، انبارهای زیرزمینی در این حملات هدف قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش، پایگاه الحفا در شهرستان السبعین چهار نوبت و پایگاه الدیلمی در شهرستان بنی الحارث واقع در استان صنعا نیز در چهار نوبت هدف حمله آمریکا و انگلیس قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید، منطقه البرح در شهرستان مقبنه و منطقه الجنید در شهرستان التعزیه واقع در استان تعز و شهرستان رداع در استان البیضاء نیز هدف حمله تجاوزکارانه آمریکا و انگلیس قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی‌ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند. این حملات پس از آن انجام شد که ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا که عازم سرزمین‌های اشغالی بود را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای ارتش یمن تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha