۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
اهمیت عضویت در یک استخر استخراج

اهمیت عضویت در یک استخر استخراج

کریپتوکارنسی‌ها به‌عنوان یکی از جدیدترین بازارهای مالی جهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند.

به گزارش بازار، کریپتوکارنسی‌ها به‌عنوان یکی از جدیدترین بازارهای مالی جهان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعددی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده‌اند. یکی از آن‌ها ماینینگ است که شما با اشتراک‌گذاری سخت‌افزار خود، به شبکه کمک می‌کنید تا تراکنش‌های انجام شده را پردازش کند و در ازای آن، پاداش دریافت می‌کنید.

در سال‌های اخیر به دلیل افزایش تعداد کاربران، سختی Mining به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل فعالان این حوزه تصمیم گرفتند تا استخر استخراج ایجاد کنند. به همین دلیل در این مقاله، دلایل عضویت در Poolها و معیارهایی که باید برای انتخابشان در نظر گرفت را بررسی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

استخر ارز دیجیتال

در واقع استخر، محلی است که گروهی از ماینرها در کنار هم جمع می‌شوند تا بتوانند با اشتراک‌گذاری منابع محاسباتی خود، معادلات بیشتری را پردازش کرده و پاداش زیادتری دریافت کنند. این مراکز را می‌توان به کارخانه‌ای بزرگ تشبیه کرد که کشاورزان برای سرعت بخشیدن به فرآوری محصولات خود و آماده‌سازی آن‌ها برای عرضه به بازار از خدماتش بهره می‌برند.

روش انجام کار، به این شکل است که افراد تلاش می‌کنند تا با تجمیع قدرت سخت‌افزارهای خود، بلاک‌های بیشتری در شبکه تولید کرده و آن‌ها را به ذخیره‌های قبلی اضافه کنند.

بررسی دلایل اهمیت عضویت در استخر استخراج رمز ارز

شاید این سوال برایتان پیش آید که وقتی می‌توان این کار را به تنهایی انجام داد، چرا باید در Mining Poolها عضو شد؟ دلایل مختلفی برای این کار وجود دارد. اولین و مهم‌ترین آن، این است که شما برای اینکه بتوانید بلوک جدید در شبکه ایجاد کنید، باید سخت‌افزار خود را به اشتراک بگذارید. از آنجایی که در حال حاضر سختی شبکه بسیار زیاد است، نیاز به دستگاه و تجهیزات بسیار قدرتمند دارید تا بتوانید این کار را انجام دهید؛ اما هنگامی که در استخرها عضو می‌شوید، منابع با یکدیگر تجمیع می‌شوند و سرعت پردازش افزایش پیدا می‌کند.

همچنین با این کار می‌توانید در هزینه‌های خرید و نگهداری سخت‌افزار صرفه‌جویی کنید؛ زیرا دیگر با امکانات ابتدایی‌تر نیز می‌توانید به انجام این کار بپردازید. البته این نکته را فراموش نکنید که سیستم‌های خانگی و لپ‌تاپ‌ها، مناسب انجام این کار نیستند و ممکن است به دلیل فشار بیش از حدی که به آن‌ها وارد می‌شود، دچار آسیب شوند.

اهمیت عضویت در یک استخر استخراج

پارامترهای تاثیرگذار در انتخاب استخر استخراج

اگر پس از خواندن بخش قبلی مقاله تصمیم گرفتید که از این روش برای ایجاد یک درآمد غیرفعال استفاده کنید، باید استخر استخراج مناسبی انتخاب کنید تا پاداش قابل قبولی دریافت کرده و در آینده نیز دچار مشکل نشوید. بهتر است هنگام بررسی یک Pool، موارد زیر را در نظر بگیرید.

روش پرداخت

اولین مورد مهم روش پرداخت است. شما باید بدانید که می‌خواهید به چه شکلی پاداش خود را دریافت کنید. چند روش متداول برای انجام این کار وجود دارد:

  • پرداخت نسبی که پس از استخراج هر بلاک بر اساس میزان مشارکت شما در پردازش پاداش، پرداخت می‌شود.

  • روش پرداخت به ازای سهم که شباهت بسیار زیادی به حالت قبل دارد؛ با این تفاوت که ماینرها پاداش را از موجودی استخر دریافت می‌کنند. زمان ایجاد بلاک اهمیتی ندارد.

  • شما بر اساس مدت زمانی که در استخر حضور داشتید، پاداش دریافت می‌کنید که به آن پرداخت مبتنی بر امتیاز نیز گفته می‌شود. این کار موجب شده تا ماینرها زمان طولانی‌تری در یک Pool فعالیت کنند.

شفافیت

شفافیت عامل مهم دیگری است که باید به آن توجه کرد؛ زیرا اگر از نحوه کار و میزان فعالیت استخر استخراج اطلاع نداشته باشید، توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی داده‌ها را دستکاری کرده و ضررهای جبران ناپذیری به شما وارد کنند. پس حتما شیوه گزارش‌دهی و نظر سایر کاربران در این مورد را بررسی کنید.

کارمزد

عامل دیگری که می‌تواند میزان سود و زیان شما از فعالیت در Pool را تحت تاثیر قرار دهد، کارمزدی است که پرداخت می‌کنید. هرچه این عدد کمتر باشد، درآمد شما بیشتر می‌شود. پس باید در هنگام بررسی اطلاعات به آن توجه کرد. در حال حاضر، عدد معقول برای این کمیسیون چیزی در حدود یک درصد است.

امنیت

یکی از دلایل اصلی ایجاد کریپتوکارنسی‌ها، خلق دارایی‌هایی بود که سرقت آن‌ها بسیار سخت باشد. پس اگر شما نیز برای سرمایه خود اهمیت قائل هستید، حتما امنیت استخر استخراجی که قصد عضو شدن در آن را دارید، بررسی کنید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم به Poolهای قدیمی‌تر ملحق شوید که سابقه درخشان‌تری دارند و هکرها نمی‌توانند به راحتی به آن‌ها نفوذ کنند.

اندازه استخر

این پارامتر رابطه مستقیمی با قدرت پردازش استخراج‌کنندگانی که در این Poolها فعالیت می‌کنند، دارد. هرچه قدرت سخت‌افزارهای این افراد بیشتر باشد، درآمد افزایش پیدا کرده و شما راحت‌تر پاداش خود را دریافت می‌کنید. البته شایان ذکر است که پرداختی‌های انجام شده در استخرهای بزرگ، کمتر از کوچک‌ترهاست. میزان ریسک‌پذیری شما تاثیر مستقیمی بر انتخابتان دارد.

معرفی استخر استخراج

در ادامه برخی از مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استخرها را به شما معرفی می‌کنیم؛ زیرا در حال حاضر تعدادشان بسیار زیاد بوده و ممکن است در انتخاب آن‌ها با چالش مواجه شوید. هر کدام از Poolهای گفته‌شده، ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند و از ارزهای خاصی پشتیبانی می‌کنند. معرفی استخرها صرفا به منظور بالا بردن آگاهی شما انجام می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی، تحقیقات لازم در مورد آن‌ها را انجام دهید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

  • انت پول استخری واقع در چین که حدود 11% از بلاک‌های بیت کوین را تولید می‌کند.

  • Slush که فعالیت خود را از سال 2010 آغاز کرده و به‌عنوان اولین استخر استخراج بیت کوین شناخته می‌شود.

  • F2Pool پلتفرمی چینی است که فعالیت خود را از سال 2013 شروع کرده و علاوه‌بر BTC، می‌توان ارزهایی مثل لایت کوین و زی کش را نیز در آن استخراج کرد.

  • ViaBTC که در بین 5 استخر برتر جهان قرار دارد و حدود 11.5 درصد از سهم ماینینگ بیت را به خود اختصاص داده است.

اهمیت عضویت در یک استخر استخراج

جمع‌بندی

اگر قصد ایجاد درآمد غیرفعال از طریق بازار ارزهای دیجیتال برای خودتان را دارید؛ اما سرمایه کافی برای خرید سخت‌افزارهای گران قیمت ندارید، یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن بهره ببرید، عضویت در استخر استخراج ارز مورد نظرتان است. با انجام این کار، سرعت پردازش داده‌ها به میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و شما پاداش بیشتری دریافت می‌کنید.

کد خبر: ۲۶۹٬۶۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha