۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
تخلیه‌ و بارگیری ۱۹۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران
تا پایان دی‌ماه رقم خورد؛

تخلیه‌ و بارگیری ۱۹۴ میلیون تن کالا در بنادر ایران

میزان تخلیه‌ و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه معادل ۱۹۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۴۵۷ تن بود.

به گزارش بازار، میزان تخلیه کالاهای نفتی تا پایان دی سال ۱۴۰۲ در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، معادل ۲۳ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۶۳۹ تن، میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی معادل ۴۱ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۳۲۰ تن و مجموع تخلیه کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۶۵ میلیون و ۳۶۳ هزار و ۹۵۹ تن بوده است.

بارگیری کالاها
در این مدت میزان بارگیری کالاهای نفتی در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی معادل ۶۸ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۱۰۹ تن، میزان بارگیری کالاهای غیرنفتی ۶۰ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۳۸۹ تن و مجموع بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی معادل ۱۲۸ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۹۸ تن بوده است که در مجموع حاکی از رشد ۶ درصدی در بخش کالاهای نفتی، رشد ۲۵ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی و رشد ۱۴ درصدی در بخش کالاهای نفتی و غیرنفتی است.

تخلیه و بارگیری کالا
برپایه این گزارش، جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی تا پایان دی ۱۴۰۲، معادل ۹۱ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۷۴۸ تن و جمع تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی ۱۰۲ میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۰۹ تن بوده است. همچنین مجموع تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در مدت مذکور معادل ۱۹۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۴۵۷ تن بوده که حاکی از رشد چهار درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی، رشد ۱۲ درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای غیرنفتی و رشد هشت درصدی در بخش تخلیه‌وبارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

عملیات کانتینری
تخلیه‌وبارگیری انجام شده در بخش عملیات کانتینری نیز تا پایان دی‌ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۴۳۴ TEU (واحد شمارش کانتینر) بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر: ۲۶۹٬۵۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha