۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
شرط صفر شدن نرخ مالیات شرکت‌های بورسی تعیین شد
وزیر اقتصاد:

شرط صفر شدن نرخ مالیات شرکت‌های بورسی تعیین شد

وزیر اقتصاد گفت: شرکت‌های پذیرفته شده در بورس، مشروط بر افزایش سرمایه و تزریق منابع در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، اظهار کرد: شرکت‌های پذیرفته‌ شده در بورس، مشروط بر انجام افزایش سرمایه و تزریق منابع آن در بخش تولید و توسعه، مشمول مالیات با نرخ صفر می‌شوند. در شش سال اخیر دشواری‌های خارجی و داخلی های جدی را پشت سر گذاشتیم که بخشی از مسائل خارجی با توجه به دیپلماسی های بین‌المللی رفع شده است.

وی افزود : نزدیک به ۱۴ فصل است که نرخ اقتصاد ایران رشد مثبتی را تجربه می‌کند، براساس پیش بینی ها نرخ رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ نیز همانند سال گذشته مثبت خواهد بود.

وزیر اقتصاد با بیان این که از مسئله رکود و رشد پایین اقتصاد خارج شدیم اما برای آنکه بتوانیم درآمد سرانه ایرانیان را در مسیر مطلوبی قرار دهیم فاصله بسیاری داریم، گفت: در دوسال اخیر نرخ رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: بحث سرمایه گذاری با مسئله تسهیل گری رابطه مستقیم دارد، در تلاشیم تا مسائلی که موجب قهر تولیدکنندگان شده بود را رفع کنیم که این امر با شروع مجوزها از درگاه ملی مجوزها آغاز کردیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقررات مربوط به تولید باید تسهیل شود و تلاش کردیم تا آن ها را کاهش دهیم ابتدای امسال مصوبه ای در هیئت دولت به ثبت رسید که هیچ دستگاهی حق مقررات خلق و الساعه را ندارد، که این مسئله موجب کاهش ۵۰ درصد بخشنامه های حوزه تجاری و گمرکی کشور در ۹ ماهه ۱۴۰۲ شده است.

خاندوری گفت: اکنون شاهد شاخص های امید بخشی در بخش اقتصاد خرد هستیم، ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به صد شرکت برتر نشان از گام مثبت تولید در این بخش است.

وی افزود: اگر می‌خواهیم چهره اقتصاد ایران را به سمت بهره وری حرکت دهیم نیازمند همکاری و دستور کار مشترک بین دولت و صنعت هستیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: مسئله تامین انرژی و مالی بسیار برای شرکت‌ها اهمیت دارد، در این زمینه نیز نیازمند همکاری دولت با صنعت هستیم، در وزارت اقتصاد و دارایی تلاش کردیم تا با ابزارهای متعدد مسئله تامین مالی را بر طرف کنیم

کد خبر: ۲۶۹٬۳۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • امیر IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      1 0
      امسال گندی زدید بدتر از دولت روحانی