۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
ایران نمی‌تواند نسبت به تامین امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد
سخنگوی وزارت‌ امور خارجه:

ایران نمی‌تواند نسبت به تامین امنیت ملی خود بی‌تفاوت باشد

سخنگوی وزارت امور خارجه امروز با بیان اینکه امنیت ملی ایران خط قرمز ماست. گفت که تعهد ما نسبت به امنیت عراق و حمایت از دولت و شهروندان این کشور نیاز به راستی آزمایی ندارد.

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران در خصوص صد و هشتمین روز تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، اظهارداشت: حجم گسترده کشتار مردم فلسطین که بر اساس آمار منتشر شده حدود ۲۵ هزار شهید هستند، نشان میدهد که چه میزان وحشی گری در این رژیم وجود دارد.

وی با بیان اینکه در میان این شهدا خیل عظیمی کودکان و زنان هستند، گفت: تعداد زیادی از منازل مسکونی، مساجد، زیرساخت‌های غزه در این مدت زمانی نابود شده است و بر اساس آمار در هر ساعت ۴۳ بمب در غزه فرود می آید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: امیدواریم مجامع بین المللی از جمله دیوان کیفری بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری جنایتکاران اسرائیلی را به سزای اعمالشان برسانند.

کنعانی در خصوص اقدام نظامی اخیر ایران در اقلیم شمال عراق بیان کرد: روابط ایران و عراق قوی، مستحکم و دارای همکاری‌های همه جانبه است. در حوزه اقلیم شمال عراق هم به رغم روابط خوبی که با این منطقه داریم متاسفانه در این سال‌ها از سوی این جغرافیا تهدیدات عینی متوجه شهروندان ایران بوده است و طبیعی است که ایران نمی‌تواند نسبت به تامین امنیت ملی خود بی تفاوت باشد و این مساله برای دولت و نیروهای مسلح ما خط قرمز است.

وی ادامه داد: ایران بزرگترین مدافع حاکمیت ملی، ثبات و امنیت عراق و حامی وحدت سرزمینی این کشور است‌. تعهد ما نسبت به حاکمیت ملی و سرزمینی عراق ثابت شده است و این صداقت را در سال‌های متمادی به ملت و دولت عراق اثبات کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اقدام ایران نسبت به مقر امنیتی اسرائیل در اربیل اقدامی در راستای برخورد با متجاوزین به امنیت ملی ایران بوده و نه اقدامی علیه عراق و امنیت و حاکمیت آن، ایران بارها هشدارهای لازم را به مقامات عراق داده و گفتیم که تامین امنیت ملی ایران خط قرمز ما هست.

کنعانی گفت: برگزاری نشست و تجمیع برخی گروه‌های ترویستی در جهت اقدام علیه امنیت ملی ایران در منطقه اقلیم شمال عراق قابل تحمل نیست. ما همواره‌ نسبت به امنیت دولت و ملت عراق و هماهنگی و همکاری با ارتش این کشور برای تامین امنیت عراق تاکید داریم.

وی افزود: در این راستا باید گفت که تاکید ما بر اجرای کامل توافق امنیتی میان دو کشور برای تامین امنیت ملی ایران و عراق است.

کد خبر: ۲۶۹٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha