۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
برخی مجوزهای گیاهان دارویی در جهاد کشاورزی تعریف نشده است | عقب ماندگی گلستان نسبت به سایر استان ها
مدیر عامل شرکت «گیاه بانو»:

برخی مجوزهای گیاهان دارویی در جهاد کشاورزی تعریف نشده است | عقب ماندگی گلستان نسبت به سایر استان ها

گرگان- حسینی، مدیر عامل شرکت گیاه بانو گفت: با توجه به اینکه کشت گیاهان دارویی در گلستان یک کار جدید است، برخی از مجوز های لازم در سیستم جهاد کشاورزی استان تعریف نشده است.

سکینه سادات حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: به عنوان یک فرد فعال در تبلیغ و ترویج کشت گیاهان دارویی از جهاد کشاورزی انتظار دارم از فعالان این حوزه برای اخذ مجوزهای لازم حمایت کند.

مدیر عامل شرکت گیاه بانو افزود: گیاهان دارویی یک کار نو و جدید در حوزه جهاد کشاورزی است و به همین دلیل بسیاری از نیازهای این بخش در سیستم جهاد کشاورزی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: بنده برای اخذ مجوز خشک کن و فرآوری به جهاد کشاورزی مراجعه کردم اما در سیستم این سازمان چنین مجوزی وجود ندارد و به ناچار برای خشک کردن گیاهان دارویی باید مجوز خشک کن سبزیجات بگیریم.

حسینی با بیان اینکه عدم اعطا مجوز خشک کن یک ضعف است، خاطرنشان کرد: استان گلستان به وجود چند واحد خشک کن نیاز دارد تا کشاورز با خیالی آسوده نسبت به کشت گیاهان دارویی اقدام کند و دغدغه خشک کردن محصولات خود را نداشته باشد.

مدیر عامل شرکت گیاه بانو با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی در گلستان کاری نو است و نیاز است که مسئولان در این حوزه همکاری بیشتری داشته باشند، یادآور شد: گلستان در حوزه گیاهان دارویی حدود ۱۵ الی ۲۰ سال با استان های دیگر فاصله دارد.

وی ادامه داد: وجود هشت اقلیم از ۱۱ اقلیم دنیا در گلستان به کشت گیاهان دارویی مناسب اقلیم های مختلف کمک می کند.

حسینی گفت: برخی گیاهان دارویی که در سایر استان ها با هزینه تمام شده بالا تولید می شود را می توان در گلستان با کمترین هزینه کشت کرد.

وی متذکر شد: با توجه به شرایط کم آبی و خشکسالی پیش رو قطعا باید به سمت کشت گیاهان مقاوم به شوری و کم آبی رفت تا بتوان به توسعه و اشتغال استان هم کمک کرد.

کد خبر: ۲۶۹٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha