۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
سامانه های موازی ثبت طلا گلایه فروشندگان را در پی داشت| عدم آشنایی با سامانه جامع تجارت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

سامانه های موازی ثبت طلا گلایه فروشندگان را در پی داشت| عدم آشنایی با سامانه جامع تجارت

اصفهان - موزرانی؛ نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: دو سامانه موازی که برای ثبت طلا راه اندازی شده گلایه فروشندگان را در پی داشته است و بسیاری از آنها با سامانه جامع تجارت آشنایی ندارند.

علی موزرانی در گفت و گو با خبرنگار بازار، پاسخ به این سوال که دلیل این اعتراض ها و تعطیل شدن بازار طلا چه بود، اظهار داشت: با وجود اینکه از لحاظ رسمی شاهد تغییری اساسی در مالیات ها نبودیم و جزییاتی مثل آنلاین شدن اطلاعات و امضای الکترونیکی تغییرات به عمل آمده است اما با وجود راکد بودن بازار طلا فضای منفی در این رابطه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از فروشندگان طلا با این سامانه آشنایی ندارند و حتی واحدهای خرد هم باید یک متخصص استخدام کنند تا بتواند این فعالیت ها را انجام دهد و خرده فروشان طلا تاب و توان این موضوع را ندارند، افزود: این سخت گیری ها منجر به گلایه های زیادی شده است.

نائب‌ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: کالای طلا با کالاهای دیگر از لحاظ ماهیتی تفاوت دارد اما متاسفانه این موضوع در سامانه تجارت لحاظ نشده و این در حالی است که در حال حاضر دو سامانه موازی راه اندازی شده و این موضوع کار را سخت تر است و اگر این دو سامانه ترکیب می شد کارها به شکل راحت تری انجام می شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر بر اساس قوانین طلای ثبت نشده قاچاق محسوب می شود و این در حالی است که مثلاً یک کاسب و طلافروش ۴۰- ۵۰ سال است که در این حرفه مشغول بوده و امانتداری کرده و اعتبار دارد اما حالا به این خاطر که وارد سامانه نشده و کالایش را ثبت نکرده تمام امانتداریش زیر سوال می رود، بیان کرد: طرح چنین عنوان‌ هایی در بازاری مثل طلا ناامنی روانی ایجاد کرده و این برای هیچ بازاری خوب نیست.

کد خبر: ۲۶۸٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha