۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
صنعت خودرو برای «سیستم ایمنی فعال خودروها» برنامه‌ریزی داشته باشد
رئیس پلیس راهور:

صنعت خودرو برای «سیستم ایمنی فعال خودروها» برنامه‌ریزی داشته باشد

رئیس پلیس راهور کشور گفت: از صنعت خودرو انتظار می‌رود تا در بخش‌های سیستم ایمنی فعال (جلوگیری از وقوع تصادف) و سیستم ایمنی غیرفعال (حفظ جان انسان‌ها در صورت وقوع تصادف)، عملکرد کافی را داشته باشند.

به‌ گزارش بازار، سید تیمور حسینی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور، در حاشیه سفر نیمروزه خود به استان البرز که با هدف بررسی عملکرد مرکز کیفیت سنجی و استاندارد ایران انجام شد، گفت: ایمنی در راه‌سازی و خودروها به منظور جبران خطای انسانی باید ارتقاء یابد.

وی افزود: یکی از مولفه‌های پررنگ در سیستم ترافیک، خودروها هستند که در حوزه ایمنی و حفظ جان انسان‌ها و محیط زیست زیانبار تلقی می‌شوند و باید در طراحی خودروها به آن توجه ویژه شود.

حسینی اظهار کرد: از صنعت خودرو انتظار می‌رود تا در بخش های سیستم ایمنی فعال (جلوگیری از وقوع تصادف) و سیستم ایمنی غیرفعال (حفظ جان انسان‌ها در صورت وقوع تصادف)، عملکرد کافی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: ایمنی خودروها باید تا حد امکان ارتقا یابد و از وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستاریم تا حمایت‌های بیشتر را برای راه اندازی و ارتقا مرکز تست تصادف داشته باشد.

این مقام مسؤول بر حمایت از تولیدات داخلی در صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاری در راستای کاهش ترافیک و افزایش ایمنی، نه تنها هزینه محسوب نمی‌شود، بلکه می‌توان آن را نوعی بازگشت سرمایه دانست و امیدواریم بتوانیم به مرور شاهد ارتقای کیفیت خودروها باشیم.

حسینی گفت: حوزه ترافیک یک حوزه استثنایی از ابعاد مختلف است که به لحاظ کیفیت فعالیت و پویایی سیستم روی زندگی تک تک افراد تاثیر گذار است، چرا که مخاطب این سیستم را تمامی افراد جامعه در بر می‌گیرد و همگی موظف هستیم تا در ارتقا آن کوشا باشیم.

وی افزود: به همین منظور از افتتاح هرچه سریع تر مرکز تست تصادف حمایت می‌کنیم و از رسانه‌ها می‌خواهیم که اطلاع رسانی‌های لازم را در راستای آگاهی مردم و پیگیری تعویض دوره ای کاتالیست و کنیستر در معاینات فنی را انجام دهند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: همچنین استانداردسازی مراکز معاینه فنی و ارتقاء تجهیزات این مراکز نیز از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha