۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۱
کشتی‌های تجاری فرانسوی با همراهی ناو جنگی در دریای سرخ تردد می‌کنند

کشتی‌های تجاری فرانسوی با همراهی ناو جنگی در دریای سرخ تردد می‌کنند

با وجود استقرار ائتلاف نظامی آمریکا در دریای سرخ شرکت‌ کشتیرانی فرانسوی ضمن پیش‌بینی تداوم بحران در دریای سرخ تا چند ماه دیگر اعلام کرد که کشتی‌هایش با ناو جنگی در دریای سرخ تردد می‌کند.

به گزارش بازار، «کشتی‌هایمان را تنها با همراهی کشتی جنگی و فارغ از حضور ائتلاف بین‌المللی به دریای سرخ می‌فرستیم» این را یک شرکت کشتیرانی فرانسوی گفته است.

شرکت کشتیرانی و حمل‌ونقل فرانسوی «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» (CMA CGM) از آذر ماه گذشته اعلام کرده بود که عبور همه کشتی‌های حامل کانتینر از دریای سرخ را در پی حملات به کشتی‌های تجاری در این منطقه متوقف کرده است.

این مجموعه فرانسوی که سومین شرکت حمل‌ونقل بزرگ دنیا به شمار می‌رود و مقر آن در مارسی است، در بیانیه‌ای گفته بود اوضاع رو به وخامت و نگرانی‌ها درباره امنیت در حال افزایش است.

«رودلف سعاده» رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل این گروه کشتیرانی فرانسوی روز جمعه(۲۹ اردیبهشت) گفت: تنش‌ها در دریای سرخ ممکن است «چند ماه» ادامه داشته باشد.

روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» به نقل از سعاده نوشت که شرکت متبوع وی همچنان در حال اعزام برخی کشتی‌ها از طریق کانال سوئز است؛ البته در شرایطی که امکان همراهی یک کشتی جنگی فرانسوی با آنها وجود داشته باشد، اما وی اذعان داشت که وضعیت دریای سرخ دستور کار برنامه‌های شرکت را کاملا به هم ریخته است.

در حالی که از قریب به یک ماه پیش آمریکا ائتلاف بین الملل برای تامین امنیت دریای سرخ تشکیل داده و چندین بار طی ۱۰ روز گذشته یمن اهدافی در یمن را بمباران کرده است؛ رئیس جمهور فرانسه سه روز پیش اعلام کرد که کشورش به ائتلاف بین المللی ضد یمن در دریای سرخ نپیوسته است، زیرا نمی‌خواهد تنش‌ها تشدید شود.

محمد البخیتی، از مقامات دولت نجات ملی یمن هم روز جمعه تاکید کرد که مسیر دریای سرخ برای همه کشتی‌های غیرمرتبط با رژیم صهیونیستی ایمن است و تا زمانی که تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن ادامه داشته باشد، کشتی‌های آنها هم در دریای سرخ امنیت نخواهند داشت.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد گرامی نژاد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲
      0 0
      خیلی ارزانه