۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۷
ساخت ۱۹ هزار مسکن ملی در استان سمنان | الحاق زمین به روستاها انجام شد
معاون استاندار سمنان خبر داد؛

ساخت ۱۹ هزار مسکن ملی در استان سمنان | الحاق زمین به روستاها انجام شد

سمنان- حمیدی، معاون استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۹ هزار خانه در قالب نهضت ملی مسکن در استان در دست ساخت است، گفت: الحاق زمین به روستاها برای ویلایی سازی نهضت ملی مسکن صورت گرفته است.

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره آخرین وضعیت ساخت و ساز نهضت ملی مسکن و روند اعطای زمین برای ساخت، ابراز کرد: ۱۹ هزار طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان در دست اجرا است و روند اجرایی خوبی را نیز پشت سر می گذارد.

وی با بیان اینکه بجز شاهرود و سمنان، در مابقی شهرهای استان سمنان به خصوص دامغان نهضت ملی مسکن به صورت ویلا سازی نیز در دست اجرا است، افزود: در این شهرها مشکل تامین زمین وجود نداشت و امروز شاهد هستیم بسیاری از خانه های نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی در دست ساخت است.

اعطای زمین رایگان طرح ۹۹ ساله به متقاضیان

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: در طرح نهضت ملی مسکن سرریز جمعیت برخی شهرها مانند سمنان به روستاهای نزدیک شهرها ملحق شده و در قالب اعطای زمین رایگان طرح ۹۹ ساله، متقاضیان می توانند خانه بسازند.

حمیدی با بیان اینکه در شهرهای گرمسار، سمنان و دامغان در حریم شهر مقدار قابل ملاحظه ای از زمین ها الحاق به روستا شده است، ابراز کرد: سرریز جمعیت شهری در این روستاها در قالب زمین رایگان ۹۹ ساله می توانند به صورت ویلایی خانه بسازند.

وی با بیان اینکه این طرح البته برای واجدان شرایط است، افزود: این طرح جدید باعث شده تا مشکلات کمبود زمین نیز حل شود و دغدغه ای در زمینه ساخت نهضت ملی مسکن وجود نداشته باشد.

بانک ها باید روند اعطای تسهیلات را تسریع کنند

معاون استاندار سمنان همچنین ادامه داد: برای مثال در روستای خیرآباد و مومن آباد سمنان الحاق زمین صورت گرفته و سرزیر جمعیت شهری می توانند در اراضی که الحاق به این روستاها شده خانه سازی کنند.

حمیدی با بیان اینکه چهار روستا نیز در همین قالب الحاقیه در شهرستان دامغان به تصویب شورای مسکن استان سمنان رسیده است، بیان کرد: این طرح برای آن اجرایی می شود که متقاضیان ساخت نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی خانه های خودشان را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن نیز ادامه دارد، گفت: در شورای مسکن استان سمنان نیز تاکید شد که بانک ها باید روند اعطای تسهیلات را تسریع کنند.

کد خبر: ۲۶۸٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha