۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
ضرورت توجه به دغدغه صادرکنندگان
مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت مطرح کرد

ضرورت توجه به دغدغه صادرکنندگان

قمری، مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی با اشاره به مباحث صورت گرفته طی روزهای اخیر در خصوص بازگشت ارز صادراتی، توجه به دغدغه‌های صادرکنندگان به عنوان پیشرانان توسعه اقتصادی کشور را ضروری دانست و هماهنگی میان بخش‌های مختلف تاثیرگذار بر صادرات غیرنفتی از جمله بانک مرکزی، گمرک، سازمان توسعه تجارت ایران و سازمان امور مالیاتی را بااهمیت عنوان کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری ضمن تأکید بر  ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی مشترک میان این ۴ بخش‌ مرتبط و درگیر با صادرات  با هدف انتقال صحیح و به موقع اطلاعات و شفافیت در این زمینه گفت: در صورت اطلاع‌رسانی صحیح، می‌توان انتظار داشت بازگشت ارز صادراتی به چرخه اقتصادی کشور، سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: وجود هزینه‌های نامتعارف نقل و انتقال وجوه صادراتی ناشی از شرایط موجود و همچنین شیوع ویروس کرونا در اواخر سال گذشته از جمله مشکلات صادرکنندگان است و تدوین بسته‌های تشویقی برای صادرکنندگانی که مطابق ترتیبات بانک مرکزی، نسبت به بازگشت ارز حاصل از صادرات خود اقدام کرده‌اند کارآمد خواهد بود.

مدیر کل دفتر توسعه خدمات بازرگانی ایجاد انگیزه و امید در میان صادرکنندگان را ارزشمند توصیف کرد و بیان داشت: لازم است شرایطی فراهم شود که با انعطاف بیشتری با جامعه صادرکنندگان برخورد و حتی‌الامکان برای صادرکنندگان پیشرو، تمهیداتی اندیشیده شود.

قمری، تشکیل کارگروه اقدام صادراتی را در راستای توجه به مشکلات صادرکنندگان عنوان کرد و خواستار انعکاس مشکلات صادرکنندگان از طریق اتاق‌های تعاون، بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق اصناف به کمیته اقدام صادراتی شد.

کد خبر: ۲۶٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha