۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
رایزنی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با امیرعبداللهیان

رایزنی تلفنی وزیر خارجه ترکیه با امیرعبداللهیان

وزیر خارجه ترکیه امروز در تماس تلفنی با همتای ایرانی با اشاره به حواث روزهای اخیر، حفظ و تقویت مناسبات برادارانه بین کشورهای منطقه را ضروری خواند.

به گزارش بازار، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنجشنبه) ۲۸ دی ماه در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برخی حواث روزهای اخیر، حفظ و تقویت مناسبات برادارانه بین کشورهای منطقه را ضروری خواند.

امیرعبداللهیان نیز با تاکید بر رویکرد تغییرناپذیر دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر گسترش مناسبات با کشورهای همسایه با هدف تامین منافع مردم منطقه اظهار داشت: امنیت کشورهای منطقه به هم پیوند خورده است و مبارزه مشترک و قاطع با گروه‌های تروریستی مسؤولیت مشترک همه کشورهای منطقه است.

در این گفت‌وگو وزیر خارجه ترکیه آمادگی کشورش برای میزبانی از رئیس جمهور ایران در آینده نزدیک با هدف برگزاری هشتمین نشست شورای عالی روابط دو کشور را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان نیز با یادآوری عزم راسخ دولت جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد مناسبات با ترکیه ابراز امیدواری کرد سفر آقای رئیسی به آنکارا در آینده نزدیک نقش موثری در افزایش روابط بویژه در بعد اقتصادی و تجاری و ارتقای امنیت منطقه‌ای داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha