۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
کاهش ۹۰ درصدی در روابط تجاری روسیه و آمریکا

کاهش ۹۰ درصدی در روابط تجاری روسیه و آمریکا

تجارت روسیه با آمریکا در پایین‌ترین سطح خود از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی قرار دارد.

به گزارش بازار، مجله فوربس اعلام کرد که تجارت دوجانبه بین روسیه و ایالات متحده کاهش قابل توجهی داشته است، زیرا به پایین‌ترین سطح خود از زمان سقوط اتحاد جماهیر شوروی رسیده است.

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده توسط اداره سرشماری ایالات متحده، صادرات ایالات متحده به روسیه ۹۱ درصد کاهش یافته است در حالی که واردات در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ کاهش ۸۵ درصدی داشته است.

تجارت کلی ۸۶ درصد کاهش یافت و مجموع آن از ابتدای سال ۲۰۲۳ به ۴.۸۱ میلیارد دلار در نوامبر رسید.

در سال ۱۹۹۳، اداره سرشماری ایالات متحده اولین اقلام مربوط به تجارت روسیه را مستقل از اتحاد جماهیر شوروی سابق با رقم کلی تجارت حدود ۴.۷۱ میلیارد دلار ثبت کرد.

تا سال ۱۹۹۴، کل تجارت از ۵.۸۲ میلیارد دلار فراتر رفت. با این حال، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که وقتی داده‌های سالانه سال ۲۰۲۳ در اوایل فوریه منتشر شود، تجارت روسیه از کل سال ۱۹۹۴ تجاوز نخواهد کرد.

فوربس نشان می‌دهد که دلیل اصلی این کاهش شدید تجارت بین ایالات متحده و روسیه به دلیل تلاش‌های ایالات متحده و ائتلاف کشورهای اروپایی برای ممانعت از روسیه در جنگ با اوکراین است. این محدودیت‌های تجاری در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا آغاز شد، اما در دوران جو بایدن، رئیس جمهور فعلی، تشدید شد.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha