۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
رکورد مشارکت مردم در پویش حوزه سلامت شکست
وزیر بهداشت:

رکورد مشارکت مردم در پویش حوزه سلامت شکست

وزیر بهداشت با اشاره به مرحله پویش ملی سلامت که در آن ۴۴ میلیون نفر بالای ۱۸ سال غربالگری شدند، گفت: رکورد مشارکت مردم در حوزه سلامت شکست که این نشان از اعتماد آنها به سیستم سلامت دارد.

به گزارش بازار، بهرام عین الهی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه که همزمان با سفر رییس جمهور به فیروزکوه و دماوند صورت گرفته به خبرنگاران توضیح داد: از ۲۰ آبان پویش ملی سلامت شماره در مرحله اول آغاز شد و در این ۲ ماه گذشته مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

وی ادامه داد: ۴۴ میلیون نفر در این پویش شرکت کردند که رکورد پویش مردمی در حوزه سلامت از پیش از انقلاب تا به امروز شکست و بابت این مشارکت و اعتماد به حوزه سلامت از مردم تشکر می کنم.

به گفته عین اللهی، مردم در مناطق شهرنشینی اغلب دچار بیماری های غیرواگیر می شوند و در این پویش یک میلیون نفر فشار خون بالا داشتند که خودشان از آن بی خبر بودند؛ همچنین نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر هم به دیابت مبتلا بودند و خودشان نمی دانستند.

وزیر بهداشت گفت: با این غربالگری از مراجعات بعدی که ممکن بود با بروز انواع سکته های مغزی و قلبی همراه شود، پیشگیری شد.

وی افزود: در این پویش مشخص شد که حدود ۱۰ میلیون نفر هم مشکوک به ابتلا به بیماری فشار خون هستند که البته باید بررسی شوند و سه میلون نفر هم مشکوک به دیابت هستند؛ باید سبک زندگی جدیدی در شهرنشینی داشته باشیم و افزاد سعی کنند از خوردن غذاهای شور، چرب و البته استفاده از شکر زیاد پرهیز کنند و حتما تحرک بیشتری داشته باشند.

عین اللهی با بیان اینکه خوردن فست فود موجب چاقی کودکان شده است، گفت: امروز با پدیده ای به نام چاقی کودکان روبرو هستیم که به ویژه کرونا به دلیل کم تحرکی بیشتر شد؛ ورزش و فعالیت مهم است و زندگی ماشینی و کم تحرکی منجر به انواع بیماری ها می شود.

وی تاکید کرد: مرحله اول پویش سلامت برای افراد بالای ۱۸ سال بود و در مرحله بعد پویش ملی سلامت کودکان را در دستور کار داریم که به زودی انجام می شود.

وزیر بهداشت این را هم گفت که تمام اطلاعات پویش اولیه سلامت به صورت مکانیزه ثبت شده و ۱۹۱ شهرستان هم به پویش سلامت خانواده پیوسته اند.

عین اللهی در مورد بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه هم گفت که این مرکز درمانی در سال ۸۵ افتتاح شده است و ما در طبقه بندی مراکز درمانی، مرکز اولیه و یک سری دیگر از مراکز به عنوان درمان های کلی داریم که این نوع تقسیم بندی با توجه به جمعیت منطقه انجام می شود.

وی ادامه داد: اقدامات برای بیماران در کلینیک های تخصصی مراکز اولیه انجام می شود و اگر نیاز به جراحی های تخصصی باشد بیمار به جاهای دیگر منتقل می شود اما این مرکز امکانات خوبی دارد و حتی به سی تی اسکن مجهز است.

عین اللهی تصریح کرد: اگر کمبودی باشد حتما تامین خواهیم کرد و با توجه به اینکه مرکز در مانی امام خمینی(ره) فیروزکوه در مسیر حاده ای واقع شده باید حتما برای بیماران تصادفی آمادگی داشته باشد که خوشبختانه این امادگی وجود دارد.

کد خبر: ۲۶۸٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha