۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۷
همه شاخص‌ها در بورس‌های آسیا قرمز شدند

همه شاخص‌ها در بورس‌های آسیا قرمز شدند

بورس‌های آسیایی در معاملات امروز شاهد افت همه شاخص‌های مهم بودند.

به گزارش بازار، در معاملات اروپایی، شاخص فوتسی ۱۰۰ لندن با ۱.۷۲ درصد افت، پیشتاز نزول بود. شاخص استوکس ۶۰۰ با ۱.۳۲ درصد، شاخص سی‌ای‌سی ۴۰ پاریس با ۱.۲۴ درصد و شاخص دکس فرانکفورت هم ۱.۰۷ درصد افت سهامداران را غافلگیر کردند.

در عین حال، در بورس وال استریت، شاخص داو جونز ۰.۶۲ درصد تنزل کرد. شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ هم با ۰.۳۷ درصد افت روبه‌رو شد. همچنین نزدک ۰.۱۹ درصد کاهش را تجربه کرد. در این میان، شاخص بی‌ثباتی (VIX) نزدیک به ۵ درصد بالا رفت.

افزون بر این، معاملات امروز آسیایی‌ها با افت تمامی شاخص‌های مهم سهام پایان یافت. شاخص هنگ‌سنگ با افت ۳.۷۱ درصدی، بازنده اصلی امروز بود. پس از آن، شاخص سنسکس ۲.۲۳ درصد تنزل کرد. شاخص شانگهای نیز ۲.۰۹ درصد کاهش یافت. شاخص بورس سنگاپور هم افت ۱.۳۴ درصدی را تجربه کرد. امروز شاخص نیکی ۲۲۵ بورس توکیو با کاهش ۰.۴ درصدی روبه‌رو شد. همچنین شاخص مهم Asia Dow به میزان ۱.۶۸ درصد افت کرد.

بر پایه این گزارش، از مهمترین اخبار اقتصادی که بر بورس‌های جهان تاثیر داشتند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

انتشار گزارش‌های ناامیدکننده از رشد اقتصادی و میزان تقاضای چین به کاهش قیمت نفت خام و افت قیمت سهام چینی پذیرفته‌شده در بازار آمریکا منجر شد. این گزارش‌ها همچنین برای شرکت‌های اپل و تسلا نیز ناخوشایند است.

همچنین، بانک سیتی‌گروپ ۲۰ هزار کارمند خود را که معادل ۱۰ درصد نیروی شاغل این شرکت است، اخراج می‌کند.

در عین حال، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد: رشد و توسعه هوش مصنوعی می‌تواند حدود ۴۰ درصد از مشاغل جهان را نابود کند و در بلندمدت، تاثیر منفی بر اقتصادهای ثروتمند بر جای بگذارد.

بر این اساس، گزارش عملکرد فصل پایانی بانک‌های مورگان استنلی و گولدمن ساکس منتشر شد. بر این اساس، درآمد مورگان استنلی به ۱۲.۹ میلیارد دلار افزایش یافت اما EPS آن برخلاف انتظار به ۸۵ سنت کاهش پیدا کرد. میزان درآمد و EPS گولدمن ساکس نیز به ترتیب به ۱۱.۳ میلیارد دلار و ۵.۴۸ دلار رسید.

کد خبر: ۲۶۸٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha