۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
اهمیت خودروهای الکتریکی برای ایالات متحده آمریکا

اهمیت خودروهای الکتریکی برای ایالات متحده آمریکا

انقلاب خودروهای صنعتی در ایالات متحده، با بیش از یک میلیون فروش داخلی EV در سال ۲۰۲۳ و چندین کارخانه جدید تولید در مقیاس بزرگ به سرعت در حال افزایش است.

به گزارش بازار، با توجه به اینکه بخش حمل و نقل ۲۸ درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای ایالات متحده را به خود اختصاص می‌دهند، انقلاب وسایل نقلیه الکتریکی (EV) بخش مهمی از مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. خودروهای الکتریکی انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار کمتری نسبت به همتایان خود که با سوخت فسیلی کار می‌کنند، دارند، حتی اگر برای باتری‌سازی، به معادن معدنی گستردهای نیاز داشته باشند. فراتر از مزایای آب و هوایی آنها، در اینجا پنج دلیل دیگر وجود دارد که چرا خودروهای برقی در حال شتاب گرفتن هستند.

محبوبیت خودروهای برقی در حال افزایش و قیمت آنها در حال کاهش است
به طور کلی، بیش از ۱٫۴ میلیون خودروی برقی در سال ۲۰۲۳ در ایالات متحده فروخته شد که یک رکورد سالانه جدید است که در مجموع ۹٫۱ درصد از فروش خودروهای سواری جدید در آن سال را شامل می‌شود. افزایش استقبال از خودروهای برقی توسط ترکیبی از عوامل، از جمله افزایش تنوع مدل و اقتصاد مصرف‌کننده، پیش می‌رود. هزینه سوخت و نگهداری خودروهای برقی بسیار کمتر از خودروهای گازسوز است. علاوه بر این، انتظار می‌رود میانگین قیمت خرید خودروهای برقی کاملاً باتری‌دار جدید طی چند سال آینده نزدیک به ۲۵ درصد کاهش یابد، از ۴۰,۳۰۰ دلار در سال ۲۰۲۲ به حدود ۳۰,۸۰۰ دلار تا سال ۲۰۳۰٫ به لطف کاهش قیمت لیتیوم و مشوق‌های خودروهای برقی از طریق قانون کاهش تورم، کاهش قیمت خودروهای برقی به این معنی است که قیمت خودروهای برقی در دو سال آینده تقریباً به اندازه خودروهای گازسوز خواهد بود.

تولید EV (خودروهای الکتریکی) صنعت آمریکا را احیا می کند
صنایع خودروهای برقی و باتری، که با قانون سرمایه گذاری زیرساختی و مشاغل (IIJA) و قانون کاهش تورم شروع به کار کردند، باعث رونق تولید آمریکا می‌شوند. از زمان تصویب قانون کاهش تورم در آگوست ۲۰۲۲، خودروسازان و تولیدکنندگان باتری بیش از ۹۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری داخلی در زنجیره تامین خودروهای برقی اعلام کرده‌اند. این به ۳۸٫۶۳۵ شغل جدید در تولید EV و ۱۰۲٫۲۲۹ شغل جدید در تولید باتری تبدیل شده است. به لطف انقلاب EV، که تا حد زیادی توسط IIJA و قانون کاهش تورم کمک شد، سرمایه گذاری کلی در صنعت ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ سه برابر بیشتر از میانگین سالانه از ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ بود.

اکثر خودروهای الکتریکی خریداری شده در ایالات متحده، ساخت آمریکا هستند
خودروهای الکتریکی در انواع معیارهای «ساخت آمریکا» رتبه بالایی دارند. در سال ۲۰۲۲، بیش از نیمی از ۹۳۱٫۳۱۴ خودروی الکتریکی فروخته شده در ایالات متحده در آمریکای شمالی مونتاژ شدند. تسلا با ۱۰۰ درصد خودروهای فروخته شده در ایالات متحده مونتاژ می‌شود و در هدایت این روند پیشتاز است. مدل Y تسلا، پرفروش‌ترین مدل آن در سال ۲۰۲۲، دارای ۶۰ درصد قطعات آمریکای شمالی از نظر ارزش بود. درصد زیادی از خودروهای الکتریکی آمریکایی از باتری‌های تولید شده در خود ایالات متحده تغذیه می‌کنند. با این حال، زنجیره‌های تأمین خارجی خیلی زودتر از بسیاری از شرکت‌های آمریکایی در تولید خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری کردند و بنابراین همچنان نقش مهمی در زنجیره‌های تأمین برق جهانی دارند. اما اخیراً سرمایه‌گذاری‌های IIJA و قانون کاهش تورم شروع به تغییر این پارادایم کرده‌اند، با این حال، با سرمایه‌گذاری ۳۴٫۸۱ میلیارد دلاری برای تکمیل تولید باتری‌های موجود، مانند تأسیسات سلول‌های اولتیوم جنرال موتورز در لردستون، اوهایو انتظار می‌رود سرمایه گذاری‌های داخلی ظرفیت تولید باتری ایالات متحده را تا سال ۲۰۳۰، نسبت به سال ۲۰۲۱، نزدیک به ۲۰ برابر افزایش دهد. این مشوق‌ها، جهش در تولید داخلی را بیشتر تشویق می‌کنند که نه تنها برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی، بلکه برای تضمین مشاغل خوب برای آمریکایی‌ها نیز مفید است.

شبکه شارژر EV به سرعت در حال رشد و گسترش است
تعداد شارژرهای EV در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش است. تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۴۰۰۰۰ ایستگاه عمومی سطح ۲ و شارژ سریع در کشور وجود داشت که تخمین زده می‌شود ۵۴۰۰۰ ایستگاه در سال ۲۰۲۲ نصب شده باشد. از سال ۲۰۲۱، بخش خصوصی حدود ۲۱٫۵ میلیارد دلار در توسعه و استقرار شارژر سرمایه‌گذاری کرده است. پیش بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به نصب ۸۰۰۰۰۰ شارژر منجر شود و ۷۰ درصد تقاضا برای شارژ سطح ۲ و بیش از ۱۰۰ درصد تقاضا برای شارژ سریع سطح ۳ در آن سال را تامین کند.

خودروسازان آنچه را که برای تغییر تولید به سمت خودروهای برقی نیاز است را در اختیار دارند
براساس سودهای بسیار زیاد و گسترش تولید داخلی، خودروسازان آمریکایی همه شرایط مورد نیاز خود برای کمک به تغییر تولیدات این کشور از وسایل نقلیه با سوخت فسیلی به برقی را در دست دارند. علاوه بر مجموعه‌ای از مشوق‌های فدرال، بسیاری از مواد معدنی مورد استفاده در ساخت باتری‌های EV اکنون بیش از هر زمان دیگری در دسترس سازندگان هستند. یکی از مهم‌ترین مواد معدنی برای خودروهای الکتریکی لیتیوم است. عرضه جهانی لیتیوم به حدی افزایش یافته است که قیمت‌ها در حال کاهش بوده و انتظار می‌رود به کاهش خود ادامه دهد. منابع جدید لیتیوم در ایالات متحده نیز امیدوارکننده است. دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی باید از صنعت معدن بخواهند که به شیوهای مسئولانه عمل کند که از محیط زیست، جوامع و حقوق حاکمیتی دولت‌ها و مردم قبیله‌ای (بومی) محافظت کند. از آنجایی که لیتیوم برای ساخت باتری‌ها استفاده می‌شود، در دسترس بودن بیشتر و هزینه کمتر برای این ماده معدنی به معنای هزینه کمتر برای باتری‌ها و در نتیجه خودروهای برقی است. قیمت سایر مواد معدنی باتری مانند نیکل و کبالت نیز در طول سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است که به کاهش هزینه‌های باتری کمک می‌کند. با هزینه‌های کمتر برای باتری‌ها، خودروسازان آمریکایی دلیل دیگری برای استقبال کامل از آینده انرژی پاک دارند. بنابراین انقلاب EV (خودروهای صنعتی) در ایالات متحده، با بیش از ۱ میلیون فروش داخلی EV در سال ۲۰۲۳ و چندین کارخانه جدید تولید در مقیاس بزرگ به سرعت در حال افزایش است. این تغییرات نتیجه مستقیم قوانین تصویب شده در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ است. قانون کاهش تورم و IIJA شامل بیش از ۱۲ مشوق سیاستی هستند که کشور را به سمت موقعیت رهبری در توسعه و تولید فناوری پاک سوق می‌دهد. این نه تنها نویدبخش مبارزه با تغییرات آب و هوایی است، بلکه گواهی بر نوآوری آمریکا و گامی تعیین کننده به سوی آیندهای پایدار و مرفه است.

کد خبر: ۲۶۸٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha