۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
روش گرفتن بک آپ از کیف بلاکچین

روش گرفتن بک آپ از کیف بلاکچین

کیف پول بلاکچین فضای امنی است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کرده و امنیت‌شان را تضمین کنید.

به گزارش بازار، کیف پول بلاکچین فضای امنی است که شما می‌توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کرده و امنیت‌شان را تضمین کنید. این ولت به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، نظر بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و موجب شده تا آن‌ها تمایل بسیار زیادی به نگهداری دارایی‌های خود در wallet گفته‌شده داشته باشند.

این والت که دو سال بعد از عرضه بیت کوین در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، در حال حاضر از بیشتر توکن‌های شناخته‌شده در بازار پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم چگونگی ساخت حساب کاربری و پشتیبانی گرفتن از این کیف پول را به شما آموزش دهیم.

نصب کیف پول بلاکچین

قبل از هر اقدامی باید این نرم‌افزار را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. برای این منظور می‌توانید به گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کرده و با سرچ عبارت Blockchain.com:crypto wallet اپ را نصب کنید. ممکن است در هنگام جستجو گزینه با مشکل مواجه شوید یا گزینه Inistall برای شما غیر فعال باشد. در این صورت باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بستن تمام برنامه‌های باز در پس زمینه گوشی

  2. رفتن به بخش Setting

  3. در بین گزینه‌ها App یا App Manager را پیدا کرده و وارد آن شوید. در گوشی‌های مختلف ممکن است این نام کمی متفاوت باشد.

  4. اپلیکیشن گوگل پلی را پیدا کرده و وارد آن شوید.

  5. با فشردن دکمه Clear Data تمام داده‌های موجود در حافظه برنامه را پاک کنید.

  6. فیلتر شکن خود را روشن کنید. (ترجیحا از برنامه‌های رایگان استفاده نکنید.)

  7. مجدد وارد گوگل پلی شده و کیف پول بلاکچین را سرچ کرده و روی گزینه نصب کلیک کنید.

ساخت حساب کاربری و راه اندازی Blockchain Wallet

برای ایجاد حساب کاربری جدید پس از ورود به برنامه باید روی گزینه Creat Account کلیک کنید. به این ترتیب وارد مرحله‌ای می‌شوید که باید یک ایمیل معتبر و رمز عبور قوی انتخاب کرده و دکمه Continue را فشار دهید.

البته در این قسمت باید تیک گزینه قبول قوانین و مقررات نیز زده شود. سپس یک پین برای ورود به گوشی مشخص کرده یا اثر انگشت خود را برای آن تعریف کنید تا امنیت ولت خود را افزایش دهید. با انجام این کار تنها کسی که پین را بداند، قادر به ورود به کیف پول بلاکچین است. در مرحله آخر، یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می‌شود که باید وارد آن شده و روی لینک ارسالی کلیک کنید تا کیف پول شما فعال شود.

مزیت‌های ولت بلاکچین

جالب است بدانید که در حال حاضر ۳۰ میلیون کیف پول در این اپلیکیشن ساخته شده و کاربران زیادی از آن برای نگهداری دارایی‌های خود استفاده می‌کنند. به اعتقاد سازندگان و بسیاری از کارشناسان، این ولت در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای طراحی شده برای نگهداری از توکن‌های مختلف به حساب می‌آید. از دیگر مزایای این Wallet می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان بک آپ گرفتن از کیف پول بلاکچین

  • استفاده از رمزهای مختلف برای امنیت حساب (تایید دو مرحله‌ای و یادداشت کلمات بازیابی)

  • دریافت کارمزد ناچیز از کاربران برای انجام تراکنش‌های مختلف

  • امکان تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به یکدیگر در ولت

  • پشتیبانی از نسخه وب

روش گرفتن بک آپ از کیف بلاکچین

بررسی اصلی‌ترین معایب کیف پول بلاکچین

در کنار تمام مزایای گفته‌شده، این ولت معایبی نیز دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ذخیره کلیدهای خصوصی در سرور مرکزی شرکت اشاره کرد که می‌تواند غیرمتمرکز بودن را زیر سوال ببرد. البته باید به این نکته اشاره کنیم که فقط کمپانی بلاکچین دات کام به داده‌های گفته‌شده دسترسی دارد؛ اما بسیاری از کاربران همچنان علاقه دارند که این اطلاعات فقط در اختیار خودشان باشد.

از دیگر ضعف‌هایی که می‌توان به آن اشاره کرد، دریافت ایمیل از ثبت‌نام‌کنندگان و احراز هویت آن‌ها بوده که ناشناس بودن کاربران را زیر سوال می‌برد. به همین دلیل است که می‌توان کیف پول بلاکچین را در دسته والت‌های متمرکز طبقه‌بندی کرد که موجب شده بسیاری از افراد علاقه به استفاده از آن نداشته باشند.

مشکل دیگری که شاید بسیاری از سرمایه‌گذاران را آزار دهد، پشتیبانی از تعداد محدودی ارز دیجیتال است که موجب ایجاد چالش‌های مختلفی برای آن‌ها می‌شود. از جمله می‌توان به نصب نرم‌افزارهای مختلف و استفاده از کیف پول‌های دیگر اشاره کرد که موجب کند شدن دستگاه و سردرگمی تریدرها در نگهداری دارایی‌های خود شده است.

راهنمای تهیه نسخه پشتیبان از ولت

اگر از کیف پول‌های نرم‌افزار استفاده می‌کنید، حتما به شما توصیه می‌کنیم به‌صورت دوره‌ای، نسخه پشتیبانی از داده‌های خود تهیه کنید تا مشکلی برای دارایی‌هایتان ایجاد نشود. در واقع با این کار، امنیت ولت خود را به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌دهید و می‌توانید در صورت از دست دادن کیف پول بلاکچین، با استفاده از ID که برای شما مشخص شده به راحتی توکن‌های خود را بازیابی کنید.

برای انجام این کار، وارد منوی بلاکچین شده و روی گزینه Setting کلیک کنید. در صفحه باز شده، آی دی ولت خود را مشاهده می‌کنید. به شما توصیه می‌کنیم آن را در جایی امن و دور از دسترس دیگران یادداشت کنید تا کسی نتواند از آن سو استفاده کند.

ارزهای پشتیبانی شده در ولت بلاکچین

همانطور که گفتیم این ولت، نرم‌افزاری است و شما می‌توانید آن را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده یا از طریق مرورگر از آن استفاده کنید. شما می‌توانید ارزهای معتبر و شناخته‌شده‌ای مانند بیت کوین و اتریوم را در این کیف خرید و فروش کرده و آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید. کیف پول بلاکچین در حال حاضر از ۲۲ ارز فیات معتبر جهان پشتیبانی می‌کند و به سرمایه‌گذار این امکان را می‌دهد که با هر کدام از آن‌ها، دارایی مدنظرش را خریداری کند. برخی از توکن‌های پشتیبانی‌شده توسط این Wallet عبارت هستند از:

  • الگورند

  • بیت کوین کش

  • استلار

  • پولکادات

  • کاردانو

  • تتر

روش گرفتن بک آپ از کیف بلاکچین

جمع‌بندی

کیف پول بلاکچین یکی از روش‌های مطمئن برای نگهداری کوین‌های مختلف به حساب می‌آید و در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون حساب در آن ایجاد شده است. در این مقاله، روش ساخت اکانت و بک آپ گرفتن از آن را به شما آموزش دادیم تا در صورت بروز هرگونه مشکل در هنگام استفاده از این کیف پول، دارایی‌های خود را از دست ندهید.

منبع :

https://wallex.ir/blog/کیف-پول-بلاک-چین/

کد خبر: ۲۶۸٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha