۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی+تحلیل تکنیکال قیمت
تحلیل بازار جهانی طلا؛

ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی+تحلیل تکنیکال قیمت

قیمت طلا صبح روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی روی ۲۰۲۵ دلار کلید خورده که افت محسوسی به نسبت روز سه شنبه داشته و احتمال ریزش بیشتر قیمت همچنان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ قیمت طلا صبح روز چهارشنبه در بازارهای آسیایی روی ۲۰۲۵ دلار کلید خورده که افت محسوسی به نسبت روز سه شنبه داشته است.

دلیل اصلی ریزش قیمت طلا طی ساعات گذشته، افزایش شاخص دلار و تقاضای سرمایه گذاران برای ارز ملی آمریکا اعلام شده که بازار طلا را به حاشیه رانده است. به گفته کارشناسان، دلیل اصلی افزایش تقاضا برای دلار در پی افزایش تنش در دریای سرخ و منطقه خاورمیانه بوده و البته تصمیم فدرال رزرو برای برداشتن نرخ بهره بانکی از ماه های آتی نیز طی روزهای گذشته همچنان دلار را در وضعیت مطلوبی قرار داده است.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی+تحلیل تکنیکال قیمت

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می شود؛ قیمت طلا در روز سه‌شنبه یک مثلث متقارن را به تصویر کشید و در واقع پس از بسته شدن روز زیر سطح حمایت خط روند صعودی و سپس در ۲۰۳۱ دلار، شکست از مثلث را تایید کرد. در حقیقت، پس از شکست میانگین متحرک ۲۱ روزه (SMA) در ۲۰۴۶ دلار، فروشندگان طلا وارد بازار شدند.

قیمت طلا در زمان نگارش این گزارش، حمایت مهم ۵۰ روزه SMA را در ۲۰۲۱ دلار به چالش کشانده است. نکته مهم اینکه ناکامی در دفاع از این نقطه حمایت، می تواند منجر به دور تازه ای از فروش ها و حرکت قیمت به سمت مرز ۲۰۰۰ دلار شود.

اما قبل از آن، سطح قیمتی ۲۰۱۰ دلاری می تواند حمایت موقتی را برای خریداران طلا ایجاد نماید. شاخص ۱۴ روزه شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز به نزولی تبدیل شده و لذا، هر گونه بهبود در قیمت طلا نیاز به پذیرش قیمت بالاتر از سطح حمایت مثلث دارد که اکنون به مقاومت ۲۰۳۳ دلار تبدیل شده است. مقاومت صعودی قوی بعدی در نقطه ۲۰۴۶ دلار و تلاقی SMA ۲۱ روزه و مقاومت مثلث دیده می شود.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha