۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
ظرفیت فعلی نیروگاه صنایع به ۸۵۰ مگاوات رسید
سخنگوی صنعت برق:

ظرفیت فعلی نیروگاه صنایع به ۸۵۰ مگاوات رسید

سخنگوی صنعت برق گفت: ظرفیت نیروگاهی که در حال حاضر از طریق صنایع وارد مدار شده ۸۵۰ مگاوات است.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق گفت: در ماده ۴ قانون مانع زدایی از صنعت برق و احداث حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع در نظر گرفته شده تا صنایع سرمایه گذاری خود را در حوزه نیروگاهی افزایش دهند. بر اساس همین ماده این امکان برای صنایع با نیاز ۷ مگاوات هم امکان پذیر شده است.

او افزود: در حال حاضر با ظرفیتی در حدود ۱۶ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه‌های صنایع موافقت شده که اکنون مراحل احداث ۶ هزار مگاوات آن آغاز شده است. پیش بینی می‌کنیم ۲ هزار مگاوات تا پایان سال آینده از این محل در شبکه قرار بگیرد.

به گفته رجبی مشهدی ظرفیتی که در حال حاضر از طریق صنایع به شبکه متصل شده ۸۵۰ مگاوات است و تا پایان سال آینده ۲ هزار مگاوات به این میزان اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه متذکر شد: صنایع استفاده کننده از برق این نیروگاه‌ها از برنامه‌های مدیریت مصرف خارج خواهند شد و علاوه بر این صرفه اقتصادی برای صنایع دارد و می‌توانند برق مازاد را به سایر صنایع بفروشند.

او افزود: نیروگاه‌های تجدیدپذیر هم مشمول این قاعده هستند و هزار مگاوات از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه صنایع از نوع تجدیدپذیر است.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha