۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
۴۲۶ میلیون لیتر گازوئیل به نیروگاه های سه گانه شمالشرق تحویل شد
مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق:

۴۲۶ میلیون لیتر گازوئیل به نیروگاه های سه گانه شمالشرق تحویل شد

شاهرود- مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق گفت: در ۹ ماهه امسال ۴۲۶ میلیون لیتر نفت گاز در مخازن سه نیروگاه‌ شهید باکری سمنان، شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور ارسال شد.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا جبارزاده صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در شاهرود با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۴۲۶ میلیون لیتر نفت گاز در مخازن سه نیروگاه‌ شهید باکری سمنان، شهید بسطامی شاهرود و خیام نیشابور ارسال شد، تاکید کرد: ۹۰میلیون لیتر در سمنان، ۷۹میلیون لیتر در شاهرود و ۲۵۶میلیون لیتر در نیشابور ذخیره شده است.

وی افزود: بیشترین میزان رسید نفت گاز در خرداد ماه امسال با ۵۰ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۴۱ لیتر در نیروگاه خیام نیشابور و کمترین آن با ۹۵۵ هزار و ۱۴۸ لیتر، آبان ماه امسال در نیروگاه شهید باکری سمنان صورت گرفته است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق بیان کرد: برای پوشش دادن فصل سرما و مقابله با بحران سوخت زمستانی تدابیر ویژه ای اندیشیده شده است.

جبار زاده با بیان اینکه در صدد برقی کردن دو مرکز انتقال نفت سمنان و سبزوار به عنوان حساس‌ترین مراکز انتقال نفت شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال‌شرق هستیم، گفت: با این کار نیاز به انرژی فسیلی کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات، کارهای مقدماتی انجام و الکتروموتورها برای این منظور در نیروگاه ها نصب شده‌اند، بیان کرد: بهره‌مندی از انرژی برق در مراکز انتقال این امکان و فرصت را ایجاد خواهد کرد که فعالیت توربین‌ها از حالت سوخت مایع هم عبور کرده و با انرژی برق تداوم یابد.

کد خبر: ۲۶۸٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha