۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۳ | بزرگترین اقتصاد اروپا با مشکل مواجه شد

کاهش تولید ناخالص داخلی آلمان در سال ۲۰۲۳ | بزرگترین اقتصاد اروپا با مشکل مواجه شد

اداره فدرال آمار آلمان از افت ۰.۳ درصدی تولید ناخالص داخلی این کشور طی سال گذشته میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ وب سایت خبری یورو نیوز از افت تولید ناخالص داخلی آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا طی سال ۲۰۲۳ خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده توسط اداره آمار فدرال آلمان، میزان رشد تولید ناخالص داخلی این کشور طی سال گذشته میلادی دستکم با ۰.۳ درصد کاهش مواجه شده و این رقم در قیاس با سال ۲۰۲۲ حدود ۱.۸ درصد کاهش داشته است.

با این حساب، رشد تولید ناخالص داخلی آلمان برای نخستین بار از سال ۲۰۲۰ و دوران شیوع کرونا با ریزش مواجه شده است. به گفته کارشناسان، افزایش نرخ تورم بی سابقه در آلمان طی سال ۲۰۲۳ در کنار افزایش نرخ بهره بانکی به منظور کنترل تورم، منجر به کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور شده است.

از سوی دیگر، دولت آلمان به منظور کاهش حجم نقدینگی در گردش و تامین سوبسیدهای خود در سال ۲۰۲۳ اقدام به افزایش نرخ مالیت کرد که این موضوع نیز آثار مخربی بر نرخ تولید ناخالص داخلی این کشور داشته است.

بخش صنعت آلمان بیشترین میزان ریزش تولید ناخالص داخلی را داشته است. کاهش تولید در این بخش به ۲ درصد رسیده که طی دهه های گذشته بی سابقه بوده است. میزان مصرف داخلی از محصولات بخش صنعت آلمان ۰.۸ درصد کاهش داشته و این در حالیست که میزان سرمایه گذاری دولتی در این بخش نیز با ۱.۷ درصد کاهش روبرو شده است. همچنین میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع آلمان نیز ۰.۳ درصد ریزش را تجربه کرده است.

کد خبر: ۲۶۸٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha