۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
هدر رفت آب در بخش روستایی زنجان ۳۴ درصد است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان:

هدر رفت آب در بخش روستایی زنجان ۳۴ درصد است

زنجان- جزء قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: هدر رفت آب ظاهری در بخش شهری استان ۲۳.۵ درصد و در روستایی هم ۳۴ درصد است و متاسفانه هدر رفت آب در بخش روستایی زیاد است.

علیرضا جزء قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۷۰ درصد آب آشامیدنی استان زنجان از منابع آبهای زیر زمینی تامین می شود، گفت: این میزان برداشت معادل سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آب است.

وی اظهار کرد: ۳۰ درصد از مصرف آب مورد نیاز استان زنجان از محل تصفیه خانه آب ذخیره شده سدهای تهم، کینه ورس و سد طبیعی آببر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، گفت: طی دو سال اخیر بارندگی ها در استان زنجان خوب بوده ولی باید باز مدیریت الگوی مصرف در دستور کار قرار گیرد.

جزء قاسمی با بیان اینکه بیش از هزار ۲۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آب‌رسانی استان زنجان فرسوده است ، تاکید کرد: تاکنون بیش از ۴۱ کیلومتر از تأسیسات و شبکه آب‌رسانی در استان زنجان نوسازی شده و شرکت آب و فاضلاب شهری استان نسبت به نوسازی تأسیسات شبکه آب‌رسانی تأکید زیادی دارد.

وی به اهمیت نوسازی شبکه آب‌رسانی و تأسیسات شهری اشاره کرد و گفت: نوسازی و بهسازی شبکه آب‌رسانی از هدر رفت آب جلوگیری می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری زنجان، با بیان اینکه هدر رفت آب در دو بخش است،گفت: هدر رفت آب واقعی در بخش شهری بیش  از ۱۰ درصد و در بخش روستایی بیش از ۱۲.۵ درصد است.

جزء قاسمی ابراز داشت:همچنین هدر رفت آب  ظاهری در بخش شهری ۲۳.۵ درصد و در روستایی هم ۳۴ درصد است و متاسفانه هدر رفت آب در بخش روستایی زیاد بوده و هدر رفت آب شهری  در استان نسبت به سطح کشور پایین است.

کد خبر: ۲۶٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha