۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴
نظارت بر نحوه و فرایند واگذاری زمین باید تشدید شود
رییس سازمان امور اراضی کشور:

نظارت بر نحوه و فرایند واگذاری زمین باید تشدید شود

رییس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر واگذاری زمین برای اجرای دقیق و کامل طرح‌های کشاورزی، تولیدی و صنعتی با جدیت دنبال شود.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: در واگذاری زمین باید نظارت و کنترل بیشتر و دقیق‌تری برای اجرای کامل طرح‌های کشاورزی، تولیدی و صنعتی به عمل آید و جلوی هرگونه کوتاهی و انحرافی خارج از طرح‌های مصوب گرفته شود.

وی افزود: مسوولیت مدیریت حوزه زمین با این سازمان بوده و لازم است در واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های مختلف همه ابعاد آن بررسی و به طور مستمر نظارت انجام شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور به تغییر کاربری‌هایی که تهدیدی برای امنیت غذایی است اشاره و خاطرنشان کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای زمین داشته باشیم و مناطقی که دارای خاک حاصلخیز است اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری داده نشود.

وی افزود: لازم است با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی آسیب‌شناسی نیز در خصوص تغییر کاربری اراضی صورت گیرد تا بتوانیم راهکارهای نوین و اثربخش‌تری را در این زمینه به مرحله اجرا گذاریم.

افلاطونی گفت: باید با سامانه‌ای کردن تمام فعالیت‌ها و خدمات سازمان، فرایند اداری کارها را برای مردم با سهولت و سرعت بیشتری همراه کنیم. همچنین در این نشست معاونین و مدیران کل دفاتر تخصصی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های در دست اجرای خود را ارائه دادند.

کد خبر: ۲۶۷٬۹۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha