۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸
افت ۴۱ درصدی بارندگی ها نسبت به دراز مدت
فارس رکورد دار افت بارش شد

افت ۴۱ درصدی بارندگی ها نسبت به دراز مدت

مقدار بارندگی در سال آبی جدید نسبت به متوسط بلند مدت چیزی حدود ۴۱ درصد کاهش یافته است. البته شرایط در برخی از استان های کشور خیلی بدتر است. طوری که در فارس کاهش ۷۲ درصدی بارش ها را شاهد هستیم.

بازار؛ گروه آب و انرژی: کشور وارد چهارمین سال خشک پیاپی خود شده است. آنگونه که آمارها نشان می دهد مقدار بارندگی ها از ابتدای سال آبی جدید تا حالا چیزی حدود ۵۲ میلی متر بوده که در مقایسه با متوسط بلند مدت کاهش ۴۱ درصدی را نشان می دهد. بر اساس آنچه سخنگوی صنعت آب کشور به بازار می گوید: متوسط بارندگی ها از ابتدای سال تا جالا در متوسط بلند مدت چیزی حدود ۸۸.۵ مترمکعب بوده است.

جالب است که بدانید بارندگی در سال گذشته هم که اتفاقا سال خشکی بوده نسبت به امسال وضعیت بهتری داشته است. طوری که عیسی بزرگ زاده می گوید که مقدار بارندگی ها در ابتدای سال آبی (مهر ماه) تا حالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود ۷۵ میلیون مترمکعب بوده است، کاهش حدود ۳۱ درصدی را نشان می دهد.

تنها ۴۱ درصد سدها پر هستند. ضمن اینکه از ابتدای سال تا حالا چیزی حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب آب از سدهای کشور خارج شده است. این در حالی است که ورودی به سدها حدود ۶ درصد کاهش یافته است

بر اساس آنچه این مقام مسئول در صنعت آب کشور اعلام کرده ۶ درصد کاهش ورودی به سدها را در امسال تجربه کردیم و تنها ۴۱ درصد سدها پر هستند. ضمن اینکه از ابتدای سال تا حالا چیزی حدود ۲۱ میلیارد مترمکعب آب از سدهای کشور خارج شده است.

کاهش ۷۲ درصدی بارندگی ها در استان فارس

البته شرایط در برخی از استان های کشور خیلی بدتر است. بر اساس آنچه سخنگوی صنعت آب کشور اعلام کرده کمترین کاهش بارندگی ها مربوط به استان های فارس، یزد، قم، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، بوشهر و چهارمحال بختیاری، قزوین، کرمان، هرمزگان بیشترین کاهش بارندگی ها تجربه کردند. جالب است که بدانید مقدار بارندگی در استان فارس نسبت به متوسط بلند مدت چیزی حدود ۷۲ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۲۶۷٬۸۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha